Page 26 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT | 9 TTKB
P. 26
II ÜNİTE
!" çgen Tekniği Nefesinizi 4’e kadar sayarak yavaş tempoda ağızdan alınız, 4 sayarak tutunuz ve
4 sayarak ağızdan veriniz. Bu etkinliği daha sonra “5 al-5 tut-5 ver, 6 al-6 tut-6 ver, 7 al-7 tut-7 ver”
şeklinde çoğaltarak uygulayınız (Görsel 2.9).
0)1)2%'3 Nefes ver
0)1)2%/"/
Görsel 2.9: Üçgen Tekniği
2" Kare Tekniği Nefesinizi 4’e kadar sayarak yavaş tempoda ağızdan alınız, 4’e kadar sayarak
tutunuz, 4’e kadar sayarak ağızdan veriniz ve 4’e kadar sayarak tutunuz. Bu etkinliği daha sonra
“5 al-5 tut-5 ver-5 tut, 6 al-6 tut-6 ver-6 tut, 7 al-7 tut-7 ver-7 tut” şeklinde çoğaltarak uygulayınız
(Görsel 2.10).
0)1)2%/"/
0)1)2%'3 Nefes ver
0)1)2%/"/
Görsel 2.10: Kare Tekniği
3-,4-$%560$
3-,4-$%560$
Nefes alma ve verme işleminden sonraki tutma süreci diyafram kasının kullanım kapasitesini
genişletmekte ve güçlendirmektedir. Ayrıca önce ha f daha sonra şiddetli üf eyerek yanan mumu
hareket ettirme (Görsel 2.11) ve balon şişirme (Görsel 2.12) çalışmaları da diyaframı güçlendiren
diğer çalışmalardır.
Görsel 2.11: umu hareket ettirme Görsel 2.12: Balon şişirme
!"
!"