Page 26 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT | 9 TTKB
P. 26

II   ÜNİTE

               !"  çgen Tekniği  Nefesinizi 4’e kadar sayarak yavaş tempoda ağızdan alınız, 4 sayarak tutunuz ve
                   4 sayarak ağızdan veriniz. Bu etkinliği daha sonra “5 al-5 tut-5 ver, 6 al-6 tut-6 ver, 7 al-7 tut-7 ver”
                   şeklinde çoğaltarak uygulayınız (Görsel 2.9).









                  0)1)2%'3                  Nefes ver

                               0)1)2%/"/
                  Görsel 2.9: Üçgen Tekniği
               2" Kare  Tekniği   Nefesinizi  4’e  kadar  sayarak  yavaş  tempoda  ağızdan  alınız,  4’e  kadar  sayarak
                   tutunuz, 4’e kadar sayarak ağızdan veriniz ve 4’e kadar sayarak tutunuz. Bu etkinliği daha sonra
                   “5 al-5 tut-5 ver-5 tut, 6 al-6 tut-6 ver-6 tut, 7 al-7 tut-7 ver-7 tut” şeklinde çoğaltarak uygulayınız
                   (Görsel 2.10).

                           0)1)2%/"/








                 0)1)2%'3              Nefes ver

                           0)1)2%/"/

                 Görsel 2.10: Kare Tekniği
                   3-,4-$%560$
                   3-,4-$%560$

               Nefes  alma  ve  verme  işleminden  sonraki  tutma  süreci  diyafram  kasının  kullanım  kapasitesini
               genişletmekte ve güçlendirmektedir. Ayrıca önce ha f daha sonra şiddetli üf eyerek yanan mumu
               hareket ettirme (Görsel 2.11) ve balon şişirme (Görsel 2.12) çalışmaları da diyaframı güçlendiren
               diğer çalışmalardır.























            Görsel 2.11:  umu hareket ettirme              Görsel 2.12: Balon şişirme







                                                                                                       !"
                                                                                                       !"
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31