Page 67 - KANUN 9
P. 67
3. ÜNİTE
DURUP DURUP AYRILIKTAN SÖZ ETME
Usulü : Sofyan Beste: İsmail Demirkıran
Güfte: Sadık Atay
q=76
4 . Ï . Ï Ï Ï Ï 3 Ï . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
.
& 4 Ï . Ï Ï
3 Ï Ï 1
. Ï Ï Ï . Ï Ï 8 . Ï 6 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï .
& ä Ï Ï .
5 2 Ï . Ï
Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . Ï . Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& . ä
7
Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . Ï Ï Ï Ï
& . Ï
9 1 Ï 2
& Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?
Vatanseverlik
Eğitimci ve etnomüzikolog Ahmet Adnan Saygun (Görsel
3.1), Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasıyla gelişmeye başlayan
çağdaş çok sesli müziğimizin en önemli bestecilerinden biridir.
Saygun, 1928 yılında aldığı üç yıllık bursla Fransa’ya giderek Pa-
ris Ecole Normale de Musique’te (Paris Ekol Normal dö Müzik)
eğitimine başlamıştır. Daha sonra arkadaşı Mahmut Ragıp Gazi-
mihal’in önerisiyle aynı şehirdeki bir diğer ünlü okul olan Schola
Cantorum’a (Sıkola Konturum) geçmiştir. Saygun, 1931 yılında
Türkiye’ye dönmüş ve ilk atandığı kurum olan Mûsiki Muallim
Mektebindeki görevine başlamıştır. İleride “Türk Beşleri” olarak
anılacak olan Ferit Alnar, Ulvi Cemal Erkin, Necil Kâzım Akses ve
Cemal Reşit Rey de sırayla Avrupa’dan dönmüş ve aynı okulda
öğretmenliğe başlamıştır. Saygun o günleri şöyle anlatmıştır:
“1933 yılı idi. Atatürk’ü, Büyük Nutuk’u söyler-
ken Ankara’da radyodan dinledim. Güzel sanatlar-
dan bahsediyordu. Bu benim yolumdu. Bana yol gös- Görsel 3.1: Ahmet Adnan Saygun
teriyordu. Hem dinliyor, hem ağlıyordum. Türklük ve millî şuurum zirveye çıkmıştı. Cumhuriyet
olmasa “Yunus Emre”yi, “Kerem”i, “Köroğlu”nu yazar mıydım? Belki yazardım. Ben, çok sesliliğe Cum-
huriyet’ten önce yöneldim. Beni bu yola getiren Türklük şuurumun uyanması ve kendi iç âlemimdir.”
Emre Aracı
Doğu-Batı Arası Müzik Köprüsü
MANDAL ÇALIŞMALARI 65