Page 67 - KANUN 9
P. 67

3. ÜNİTE



                                            DURUP DURUP AYRILIKTAN SÖZ ETME
                 Usulü : Sofyan                                                      Beste: İsmail Demirkıran
                                                                                     Güfte: Sadık Atay
                     q=76
                     4  .          Ï . Ï     Ï    Ï  Ï 3  Ï  . Ï       Ï  Ï Ï        Ï  Ï  Ï  Ï  Ï
                        .
                  & 4 Ï . Ï                                       Ï


                   3                          Ï     Ï           1
                       . Ï  Ï Ï  .    Ï          Ï 8     . Ï 6  Ï   Ï  Ï Ï       Ï  Ï  Ï  Ï    Ï       .
                  &                      ä                                                  Ï     Ï    .



                   5  2                                Ï                       . Ï
                     Ï    Ï  Ï Ï        Ï  Ï  Ï  Ï  Ï     Ï     .  Ï . Ï  Ï              Ï  Ï  Ï   Ï
                  &                                             .                   ä



                   7
                     Ï     Ï  Ï Ï        Ï   Ï  Ï  Ï  Ï        Ï     Ï    Ï   . Ï   Ï    Ï    Ï
                  &                                                                                . Ï



                   9  1                                   Ï       2
                  & Ï   Ï    Ï Ï        Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï       . .  Ï  Ï  Ï  Ï      Ï  Ï  Ï  Ï  Ï








                BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

                 Vatanseverlik

                 Eğitimci ve etnomüzikolog Ahmet Adnan Saygun (Görsel
               3.1), Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasıyla gelişmeye başlayan
               çağdaş çok sesli müziğimizin en önemli bestecilerinden biridir.
               Saygun, 1928 yılında aldığı üç yıllık bursla Fransa’ya giderek Pa-
               ris Ecole Normale de Musique’te (Paris Ekol Normal dö Müzik)
               eğitimine başlamıştır. Daha sonra arkadaşı Mahmut Ragıp Gazi-
               mihal’in önerisiyle aynı şehirdeki bir diğer ünlü okul olan Schola
               Cantorum’a  (Sıkola  Konturum)  geçmiştir.  Saygun,  1931  yılında
               Türkiye’ye dönmüş ve ilk atandığı kurum olan Mûsiki Muallim
               Mektebindeki görevine başlamıştır. İleride “Türk Beşleri” olarak
               anılacak olan Ferit Alnar, Ulvi Cemal Erkin, Necil Kâzım Akses ve
               Cemal Reşit Rey de sırayla Avrupa’dan dönmüş ve aynı okulda
               öğretmenliğe başlamıştır. Saygun o günleri şöyle anlatmıştır:
                 “1933  yılı  idi.  Atatürk’ü,  Büyük  Nutuk’u  söyler-
               ken   Ankara’da  radyodan  dinledim.  Güzel  sanatlar-
               dan bahsediyordu. Bu benim yolumdu. Bana yol gös-        Görsel 3.1: Ahmet Adnan Saygun
               teriyordu. Hem dinliyor, hem ağlıyordum.  Türklük ve millî şuurum zirveye çıkmıştı. Cumhuriyet
               olmasa  “Yunus Emre”yi,  “Kerem”i,  “Köroğlu”nu yazar mıydım? Belki yazardım. Ben, çok sesliliğe Cum-
               huriyet’ten önce yöneldim. Beni bu yola getiren  Türklük şuurumun uyanması ve kendi iç âlemimdir.”
                                                                                                Emre Aracı
                                                                               Doğu-Batı Arası Müzik Köprüsü



                                                                                         MANDAL ÇALIŞMALARI   65
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72