Page 120 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMANE| 9
P. 120

KEMANE 9





            P

            Pes: İnce karşıtı, kalın ses.

            Perde: (1) Bir müzik parçasını oluşturan seslerden her birinin kalınlık veya incelik derecesi.
                   (2) Bu ses derecelerini sağlamak için çalgılarda bulunup parmaklarla basılan yer.

            S
            Solo: Bir müzik parçasının bir kişi tarafından söylenmesi veya çalınması.

            T

            Tartım: Bir dizede, bir notada vurgu, uzunluk veya ses özelliklerinin, durakların düzenli bir
            biçimde tekrarlanmasından doğan ses uygunluğu, dizem, ritim.

            Tiz: Kalın karşıtı, ince ses.

            Ton: (1) İnsan ya da çalgı sesinin yükseklik (tizlik) ya da alçaklık (peslik) derecesi.
                 (2) İki ses arasındaki yükseklik farkı, perde.





                                                  KAYNAKÇA



         Akan, N. (2015). VIII - XIII. yüzyıllar arası İslam Felsefesi’nde müziğe genel bakış: El-Kindi, Farabî,
         İbn Sina. kalemisi, 3(6), 91-101.
         Çelik, Ö. (2009). Türk dünyası’nda üç yaylı çalgı: Kılkobız, kamança ve kabak kemane üzerinde bir
         inceleme [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ege Üniversitesi.

         Erdoğan,  G.  (2015).  Türk  atasözleri  ve  deyimlerinde  müzik  kültürümüz.  Uluslararası  Sosyal
         Araştırmalar Dergisi,(8)38. 174-182.

         Koruk, Ç. (2009). Teke Yöresi’nde kullanılan telli çalgıların müzikal ve teknik analizi [Yayımlanmamış
         yüksek lisans tezi]. Haliç Üniversitesi.

         MEB (2022). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, Güzel Sanatlar
         Lisesi, Çalgı Eğitimi Kemane Dersi 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar Öğretim Programı.
         Say, A. (2005). Müzik ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.

         Sezer, S. (2016). Kabak kemane ile Azeri Kamançası’nın yapı ve icra tekniği açısından karşılaştırılması
         [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi.

         Topalak,  Ş.  (2013).  Müzik  eğitiminde  çalgı  eğitimi  sorunlarının  değerlendirilmesi.  Sanat  Eğitimi
         Dergisi, (1)2, 114-129.
         TRT Türk Halk Müziği Repertuvarı.







                                                      119  w
                                                      w
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125