Page 36 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMANE 9
P. 36

1. ÜNİTE  KEMANEYİ TANIYALIM




                                              ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME



                 Aşağıdaki tablo, öğrencinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Öğrencinizin “Kemaneyi
                 Tanıyalım” ünitesindeki bilgi ve becerisini en doğru şekilde ifade eden seçeneğin karşısına
                 ( X ) işareti koyunuz.



                                                DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI



                 Adı-Soyadı :
                 Sınıfı :
                 Numarası :


                                                                                        DERECELER
                                   GÖZLENECEK DAVRANIŞLAR
                                                                                   1    2     3    4    5
                  1.   Kemanenin tarih içinde geçirdiği evreleri açıkladı.
                  2.   Kemaneyi oluşturan bölümleri açıkladı.
                  3.   Kemaneyi  oluşturan  bölümleri  açıkladı  ve  çalgı  üzerinde
                       gösterdi.
                  4.   Kemaneyi oluşturan kabak ve ağaç türlerini açıkladı.
                  5.   Yayı oluşturan bölümleri açıkladı ve yay üzerinde gösterdi.

                  6.   Yay yapımında kullanılan materyalleri açıkladı.
                  7.   Kemanede bulunan telleri numara ve isimleri ile
                       açıkladı.

                  8.   Kemanedeki doğru tutuş biçimini açıkladı.
                  9.   Kemane  çalmak  için  gereken  doğru  oturuş  pozisyonunu
                       açıkladı ve uygulamalı olarak gösterdi.

                  10. Kemane  ve  yay  tutuşunu  açıkladı  ve  uygulamalı  olarak
                       gösterdi.
                                                                       TOPLAM



                 Not: Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 50 en düşük puan 10’dur. Bu puanı 100’lük
                 not sistemine aşağıdaki şekilde çevirebilirsiniz. Örneğin öğrencinin bu ölçekten 28 puan almış
                 olduğunu varsayalım; Öğrenci puanı = 100 x 28 = 2800 : 40 = 70’tir. Bu çalışmada öğrencinin
                 başarılı sayılması için 28 veya daha fazla puan alması gerekir. Öğrenci, 27 veya daha düşük
                 bir puan almışsa öğrenme faaliyetleri tekrar ettirilir. 28 veya daha yüksek bir puan almışsa bir
                 sonraki üniteye devam etmesi sağlanır.



                          Daha fazla etkinliğe karekodu okutarak yada
                          aşağıdaki bağlantıdan çevrim içi olarak ulaşabilirsiniz.
                          https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/muzik/kemane9/9_KEMANE_9_OLCME1.pdf



                                                            34   w
                                                            w

         KEMANE_9.indd   34                                                                                23.05.2023   17:04
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41