Page 36 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMANE 9
P. 36
1. ÜNİTE KEMANEYİ TANIYALIM
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Aşağıdaki tablo, öğrencinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Öğrencinizin “Kemaneyi
Tanıyalım” ünitesindeki bilgi ve becerisini en doğru şekilde ifade eden seçeneğin karşısına
( X ) işareti koyunuz.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
GÖZLENECEK DAVRANIŞLAR
1 2 3 4 5
1. Kemanenin tarih içinde geçirdiği evreleri açıkladı.
2. Kemaneyi oluşturan bölümleri açıkladı.
3. Kemaneyi oluşturan bölümleri açıkladı ve çalgı üzerinde
gösterdi.
4. Kemaneyi oluşturan kabak ve ağaç türlerini açıkladı.
5. Yayı oluşturan bölümleri açıkladı ve yay üzerinde gösterdi.
6. Yay yapımında kullanılan materyalleri açıkladı.
7. Kemanede bulunan telleri numara ve isimleri ile
açıkladı.
8. Kemanedeki doğru tutuş biçimini açıkladı.
9. Kemane çalmak için gereken doğru oturuş pozisyonunu
açıkladı ve uygulamalı olarak gösterdi.
10. Kemane ve yay tutuşunu açıkladı ve uygulamalı olarak
gösterdi.
TOPLAM
Not: Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 50 en düşük puan 10’dur. Bu puanı 100’lük
not sistemine aşağıdaki şekilde çevirebilirsiniz. Örneğin öğrencinin bu ölçekten 28 puan almış
olduğunu varsayalım; Öğrenci puanı = 100 x 28 = 2800 : 40 = 70’tir. Bu çalışmada öğrencinin
başarılı sayılması için 28 veya daha fazla puan alması gerekir. Öğrenci, 27 veya daha düşük
bir puan almışsa öğrenme faaliyetleri tekrar ettirilir. 28 veya daha yüksek bir puan almışsa bir
sonraki üniteye devam etmesi sağlanır.
Daha fazla etkinliğe karekodu okutarak yada
aşağıdaki bağlantıdan çevrim içi olarak ulaşabilirsiniz.
https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/muzik/kemane9/9_KEMANE_9_OLCME1.pdf
34 w
w
KEMANE_9.indd 34 23.05.2023 17:04