Page 46 - Çalgı Eğitimi Ritim 9
P. 46

TÜRK MÜZİĞİNDE RİTİM YAZISI VE UYGULAMALARI-I









               Okuma Metni









                                               İSMAİL HAKKI ÖZKAN


                    Türk müziğine katkıda bulunan pek çok müzisyen, icracı ve eğitmen vardır. Bu isimlerden biri;
              Türk musikisi usul ve velvelelerini kolay öğrenilmesi amacıyla  kitap kaleme alan besteci, icracı ve
                                           eğitmen İsmail Hakkı Özkan’dır.

                                                15  Nisan  1941  tarihinde  İstanbul’da  doğmuştur.  1960-1967
                                           yılları arasında eğitim gördüğü İstanbul Belediye Konservatuarı Türk
                                           Müziği Nazariyatı Bölümü’nden mezun olmuş, 1968’de mezun olduğu
                                           konservatuarda  hocalık  görevine  başlamıştır.  1986’da  İstanbul
                                           Üniversitesine  bağlanarak  devlet  konservatuarına  dönüştürülen
                                           İstanbul  Belediye  Konservatuarı  bünyesinde  yarı  zamanlı  olarak
                                           sürdürdüğü Türk Müziği Bölümü’ndeki hocalığa emekliye ayrıldığı
                                           2007 yılına kadar devam etmiştir.

                                                Musikide ciddi, seviyeli ve tavizsiz duruşuyla tanınan Özkan,
              icracılığı ve bestekârlığı ileri düzeyde bir müzisyen olmasına rağmen zamanla teorik alandaki
              eğiticiliğiyle  de  öne  çıkmıştır.  Hamparsum  notasını  ve  aruz  veznini  kendi  kendine  öğrenip
              geliştirmiş, müzikte ilgi duyduğu derin nazarî konuları uzun yıllar üzerinde çalıştığı Türk Mûsikîsi
              Nazariyatı ve Usulleri Kudüm Velveleleri adlı eserinde ele almıştır (İstanbul, 1984). Günümüzde
              yaygın biçimde kullanılan, özenle hazırlanmış ve ayrıntılı olan bu eser Türk müzik nazariyatının
              zor meselelerini kolaylıkla öğreten yönüyle de dikkat çekmiştir.





                                             (Kaynak: TDV İslâm Ansiklopedisi (2019), Cilt 2,  s. 388-389, Ankara.)
                                                                         (Komisyon tarafından düzenlenmiştir.)




























            44
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51