Page 46 - ÇALGI EĞİTİMİ RİTİM 9
P. 46

TÜRK MÜZİĞİNDE RİTİM YAZISI VE UYGULAMALARI-I                                                                                                             TÜRK MÜZİĞİNDE RİTİM YAZISI VE UYGULAMALARI-I









                Okuma Metni









                                                İSMAİL HAKKI ÖZKAN


                     Türk müziğine katkıda bulunan pek çok müzisyen, icracı ve eğitmen vardır. Bu isimlerden biri;
               Türk musikisi usul ve velvelelerini kolay öğrenilmesi amacıyla  kitap kaleme alan besteci, icracı ve
                                            eğitmen İsmail Hakkı Özkan’dır.

                                                 15  Nisan  1941  tarihinde  İstanbul’da  doğmuştur.  1960-1967
                                            yılları arasında eğitim gördüğü İstanbul Belediye Konservatuarı Türk
                                            Müziği Nazariyatı Bölümü’nden mezun olmuş, 1968’de mezun olduğu
                                            konservatuarda  hocalık  görevine  başlamıştır.  1986’da  İstanbul
                                            Üniversitesine  bağlanarak  devlet  konservatuarına  dönüştürülen
                                            İstanbul  Belediye  Konservatuarı  bünyesinde  yarı  zamanlı  olarak
                                            sürdürdüğü Türk Müziği Bölümü’ndeki hocalığa emekliye ayrıldığı
                                            2007 yılına kadar devam etmiştir.


                                                 Musikide ciddi, seviyeli ve tavizsiz duruşuyla tanınan Özkan,
               icracılığı ve bestekârlığı ileri düzeyde bir müzisyen olmasına rağmen zamanla teorik alandaki
               eğiticiliğiyle  de  öne  çıkmıştır.  Hamparsum  notasını  ve  aruz  veznini  kendi  kendine  öğrenip
               geliştirmiş, müzikte ilgi duyduğu derin nazarî konuları uzun yıllar üzerinde çalıştığı Türk Mûsikîsi
               Nazariyatı ve Usulleri Kudüm Velveleleri adlı eserinde ele almıştır (İstanbul, 1984). Günümüzde
               yaygın biçimde kullanılan, özenle hazırlanmış ve ayrıntılı olan bu eser Türk müzik nazariyatının
               zor meselelerini kolaylıkla öğreten yönüyle de dikkat çekmiştir.





                                              (Kaynak: TDV İslâm Ansiklopedisi (2019), Cilt 2,  s. 388-389, Ankara.)
                                                                          (Komisyon tarafından düzenlenmiştir.)




























              44
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51