Page 47 - ÇALGI EĞİTİMİ RİTİM 9
P. 47

TÜRK MÜZİĞİNDE RİTİM YAZISI VE UYGULAMALARI-I     TÜRK MÜZİĞİNDE RİTİM YAZISI VE UYGULAMALARI-I




                                                  DİNLE-YAZ-UYGULA





               Bu ünitede usulle ilgili öğrendiğiniz bilgilerden hareketle aşağıdaki etkinlikleri yapınız.



               A)  Yine Bir Gülnihal isimli eseri dinleyiniz. Eserin hangi usulde olduğunu belirleyiniz.



               B)  Semâi usulünde yazılmış olan aşağıdaki etüdün vuruşlarını örnekteki gibi yazınız.



                    Semai
                   Semâi
                   3            . œ                  . œ   œ œ     œ  œ   œ   . œ    œ  œ  œ   œ œ   œ œ
                & 4    œ  œ        œ  œ  œ #  œ            J                      œ         œ



                                      Tek
                      Düm     Tek    Tek
                      Düm
                              Tek
               5
                                                        œ
                    ˙       Œ     œ    œ   œ  œ œ     œ œ    œ                   œ œ      . œ  œ        Œ
                &                                 œ            ˙           œ #  œ      œ         ˙








               C)  Nîm-sofyan ve semâi usullerindeki eserlerden seçeceğiniz iki tanesine usul vurarak eşlik ediniz.








                                               Öz Değerlendirme Formu





                 Bu ünitede neler öğrendim?

                 ...................................................................................................................................................

                 ...................................................................................................................................................


                 Bu ünitedeki uygulama çalışmalarının hangi aşamalarında zorlandım?

                 ...................................................................................................................................................

                 ...................................................................................................................................................

                 (Zorlandığınız veya kendinizi yeterli görmediğiniz uygulamaları tekrar ediniz.)




                                                                                                           45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52