Page 19 - TOPLU SES EĞİTİMİ
P. 19
1. ÜNİTE
5. Ses Türlerine Göre Korolar
• Çocuk Koroları (Görsel 1.6)
• Kadın Koroları (Görsel 1.7)
• Erkek Koroları (Görsel 1.8)
• Karma Korolar
Görsel 1.6: Çocuk korosu Görsel 1.7: Kadın korosu
ARAŞTIR PAYLAŞ
Ülkemizdeki resmî kurumlar bünyesinde
çalışmalarını sürdüren çocuk ve gençlik
koroları hakkında bilgi edininiz. Bu koroların
konser kayıtlarını dinleyiniz. İzlenimlerinizi
arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 1.8: Erkek korosu
1.1.3. İnsan Yaşamında Koronun Önemi
Müzik, insan yaşamının her aşamasına eşlik eden bir olgudur. Birçok alt disipline (matematik, coğrafya, etimoloji,
psikoloji, felsefe, tarih, semiyoloji, antropoloji vb.) sahiptir ve günlük yaşamın her alanında varlık gösterir. Bireysel
olarak ya da orkestra ve koro gibi topluluklarda icra edilebilen müziğin farklı işlevleri vardır. Kültürel mirasın kuşaktan
kuşağa aktarılmasında önemli bir rol oynayan müzik, aynı zamanda evrensel bir dildir. Bir paylaşım ve gelişim aracıdır.
Ayrıca geçmiş zamanlarda ve günümüzde müziğin tedavi edici özelliklerinden faydalanıldığı bilinmektedir.
Koro müziğinin diğer icra alanlarından (orkestralar ve çalgı toplulukları) en belirgin farkı; sesin her ortamda, her şe-
kilde, her durumda kullanılabilmesi ve eğitilebilmesidir. Korolar; en etkin, en yaygın, en çabuk ve en maliyetsiz eğitim
modelidir. Bir okulda, iş yerinde, sitede, mahallede veya küçük
bir kasabada hemen bir koro oluşturulabilir. Çünkü insan sesi,
işlenmeye ve kullanılmaya diğer çalgılara göre daha elverişli-
dir. Diğer çalgılar için daha uzun süreçlere ve eğitimlere gerek-
sinim vardır. Öte yandan koro eğitimi, bir nevi insan ve toplum
eğitimi biçimidir. Hâliyle bireylerin ve toplumların gelişiminde
önemli bir yer tutmaktadır (Görsel 1.9).
Görsel 1.9: Koro eğitimi
SIRA SENDE
Müziğin ve koronun yaşamınızdaki yeri ve önemini sınıf ortamında arkadaşlarınızla tartışınız.
TOPLU SES EĞİTİMİNE GİRİŞ 17