Page 19 - Toplu Ses Eğitimi
P. 19

1. ÜNİTE



                  5. Ses Türlerine Göre Korolar
                     •  Çocuk Koroları (Görsel 1.6)
                     •  Kadın Koroları (Görsel 1.7)
                     •  Erkek Koroları (Görsel 1.8)
                     •  Karma Korolar


















                Görsel 1.6: Çocuk korosu                       Görsel 1.7: Kadın korosu





                            ARAŞTIR PAYLAŞ


                    Ülkem zdek  resmî kurumlar bünyes nde
                  çalışmalarını sürdüren çocuk ve gençl k
                  koroları hakkında b lg  ed n n z. Bu koroların
                  konser kayıtlarını d nley n z. İzlen mler n z
                  arkadaşlarınızla paylaşınız.


                                                               Görsel 1.8: Erkek korosu
                1.1.3. İnsan Yaşamında Koronun Önemi

               Müz k,  nsan yaşamının her aşamasına eşl k eden b r olgudur. B rçok alt d s pl ne (matemat k, coğrafya, et moloj ,
            ps koloj , felsefe, tar h, sem yoloj , antropoloj  vb.) sah pt r ve günlük yaşamın her alanında varlık göster r. B reysel
            olarak ya da orkestra ve koro g b  topluluklarda  cra ed leb len müz ğ n farklı  şlevler  vardır. Kültürel m rasın kuşaktan
            kuşağa aktarılmasında öneml  b r rol oynayan müz k, aynı zamanda evrensel b r d ld r. B r paylaşım ve gel ş m aracıdır.
            Ayrıca geçm ş zamanlarda ve günümüzde müz ğ n tedav  ed c  özell kler nden faydalanıldığı b l nmekted r.
               Koro müz ğ n n d ğer  cra alanlarından (orkestralar ve çalgı toplulukları) en bel rg n farkı; ses n her ortamda, her şe-
            k lde, her durumda kullanılab lmes  ve eğ t leb lmes d r. Korolar; en etk n, en yaygın, en çabuk ve en mal yets z eğ t m
            model d r. B r okulda,  ş yer nde, s tede, mahallede veya küçük
            b r kasabada hemen b r koro oluşturulab l r. Çünkü  nsan ses ,
             şlenmeye ve kullanılmaya d ğer çalgılara göre daha elver şl -
            d r. D ğer çalgılar  ç n daha uzun süreçlere ve eğ t mlere gerek-
            s n m vardır. Öte yandan koro eğ t m , b r nev   nsan ve toplum
            eğ t m  b ç m d r. Hâl yle b reyler n ve toplumların gel ş m nde
            öneml  b r yer tutmaktadır (Görsel 1.9).




                                                                  Görsel 1.9: Koro eğitimi

                        SIRA SENDE

                 Müz ğ n ve koronun yaşamınızdak  yer  ve önem n  sınıf ortamında arkadaşlarınızla tartışınız.





                                                                                      TOPLU SES EĞİTİMİNE GİRİŞ  17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24