Page 19 - Toplu Ses Eğitimi
P. 19
1. ÜNİTE
5. Ses Türlerine Göre Korolar
• Çocuk Koroları (Görsel 1.6)
• Kadın Koroları (Görsel 1.7)
• Erkek Koroları (Görsel 1.8)
• Karma Korolar
Görsel 1.6: Çocuk korosu Görsel 1.7: Kadın korosu
ARAŞTIR PAYLAŞ
Ülkem zdek resmî kurumlar bünyes nde
çalışmalarını sürdüren çocuk ve gençl k
koroları hakkında b lg ed n n z. Bu koroların
konser kayıtlarını d nley n z. İzlen mler n z
arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 1.8: Erkek korosu
1.1.3. İnsan Yaşamında Koronun Önemi
Müz k, nsan yaşamının her aşamasına eşl k eden b r olgudur. B rçok alt d s pl ne (matemat k, coğrafya, et moloj ,
ps koloj , felsefe, tar h, sem yoloj , antropoloj vb.) sah pt r ve günlük yaşamın her alanında varlık göster r. B reysel
olarak ya da orkestra ve koro g b topluluklarda cra ed leb len müz ğ n farklı şlevler vardır. Kültürel m rasın kuşaktan
kuşağa aktarılmasında öneml b r rol oynayan müz k, aynı zamanda evrensel b r d ld r. B r paylaşım ve gel ş m aracıdır.
Ayrıca geçm ş zamanlarda ve günümüzde müz ğ n tedav ed c özell kler nden faydalanıldığı b l nmekted r.
Koro müz ğ n n d ğer cra alanlarından (orkestralar ve çalgı toplulukları) en bel rg n farkı; ses n her ortamda, her şe-
k lde, her durumda kullanılab lmes ve eğ t leb lmes d r. Korolar; en etk n, en yaygın, en çabuk ve en mal yets z eğ t m
model d r. B r okulda, ş yer nde, s tede, mahallede veya küçük
b r kasabada hemen b r koro oluşturulab l r. Çünkü nsan ses ,
şlenmeye ve kullanılmaya d ğer çalgılara göre daha elver şl -
d r. D ğer çalgılar ç n daha uzun süreçlere ve eğ t mlere gerek-
s n m vardır. Öte yandan koro eğ t m , b r nev nsan ve toplum
eğ t m b ç m d r. Hâl yle b reyler n ve toplumların gel ş m nde
öneml b r yer tutmaktadır (Görsel 1.9).
Görsel 1.9: Koro eğitimi
SIRA SENDE
Müz ğ n ve koronun yaşamınızdak yer ve önem n sınıf ortamında arkadaşlarınızla tartışınız.
TOPLU SES EĞİTİMİNE GİRİŞ 17