Page 38 - ÇALGI EĞİTİMİ UT 9
P. 38
2. ÜNİTE
1. Ünite
? ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU
Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
YÖNERGE : Bu form, kendinizi değerlendirmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmalarınızı en doğru şekilde yansıtan
seçeneğe ( X ) işareti koyunuz.
Kabul
İyi Orta Zayıf
GÖZLENECEK DAVRANIŞLAR Edilebilir
4 3 2 1
1 Udu oluşturan bölümleri açıklarım.
2 Utta kullanılan tel ve çeşitlerini açıklarım.
3 Ut çalarken doğru oturma tekniğini açıklarım.
4 Ut çalarken udu doğru tutar ve mızrabı doğru
kullanırım. Kavramlar Neler Öğreneceksiniz? Ünite Konuları
5 Udun doğru akort edilmesinin önemini açıklarım.
• II. Pozisyon • Mızrap Hareketlerini Gösteren • 2.1. Açık Tellerde Mızrap
• Gerdâniye Simgeler Çalışmaları
• Nevâ • Açık Tellerde Üst Mızrap Vuruşları • 2.2. II. Pozisyonda Ses
• Dügâh • Açık Tellerde Üst ve Alt Mızrap Üretimi
Çalışmalarım Sırasında En İyi Yaptığım Şeyler ve Diğer Yorumlarım: • Hüseynî-aşiran Vuruşları
• Kaba bûselik • İki Komşu Telde Üst ve Alt Mız-
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… • Kaba geveşt rap Vuruşları
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… • Mızrap Hareketlerini Uygula-
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… • Perde yarak Udun Tellerinden Dolgun
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… • Dizi Ses Üretimi
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… • Seyir • Gerdâniye, Nevâ, Dügâh, Hü-
……………………………………………………………………...............……........................................................................ • Donanım seynî-aşiran, Kaba Bûselik ve
• Mızrap vuruşları Kaba Geveşt Tellerinde Mızrap
Öz, akran ve grup değerlendirme formlarının sonuçları öznel olduğundan öğrencilere, bu değerlendirmelerin • Açık tel Hareketlerini Gösteren Kalıplar
sonuçlarına göre not verilmemelidir (Uygulama formu, öğrencinin gelişimini takip etmek için portfolyo dosya- • II. Pozisyonda Bûselik Makamı-
larında saklanabilir). nı Oluşturan Seslerin Kavran-
ması ve Uygulanması
• II. Pozisyonda Mâhur Makamını
Oluşturan Seslerin Kavranması
ve Uygulanması
36