Page 188 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 188
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Kesitli Piramidi Tanıma
Uygulama - 1
Süre: 25 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Uzamsal Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin dik piramidin özelliklerini keşfedebilmeleri, üç boyutlu cisimler ve iki boyutlu şekiller
arasında ilişki kurabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin kavrama aşamasında pekiştirme amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Bir dik piramidi tepe noktasından tabana dik düzlemlerle kestiğimizde oluşan
geometrik şekiller neler olabilir?” sorusunu sorunuz.
İşleniş
Kullanılan Malzemeler
• A3 kâğıdı
• Kalem
• Cetvel
• Makas
• Öğrencilerden dik piramidin kesitlerini incelemelerini taban
ayrıtları ve cisim yüksekliğini ölçmelerini isteyiniz.
[!] Piramidin yüksekliği 20 cm, tabanının ayrıt uzunlukları
12 cm ve 16 cm’dir.
• Öğrencilerin üçgen şeklindeki kesitlerin her birini kareli kâ-
ğıda çizmelerini sağlayınız . Üçgenlerin kenar uzunluklarını
ve dik piramidin bir yan yüzünün yüksekliğini bulmalarını
isteyiniz.
• Öğrencilere piramidin yüzey alanını ve hacmini buldurunuz.
Öğrencilerden buldukları sonuçları arkadaşlarının sonuçları
ile karşılaştırmalarını isteyiniz.
186
186