Page 188 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 188

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Kesitli Piramidi Tanıma





                        Uygulama - 1






                Süre: 25 dakika

                Hedef lenen Beceriler


                •  Akıl Yürütme
                •  Problem Çözme
                •  İlişkilendirme
                •  İletişim
                •  Uzamsal Düşünme



            Hedefler


            Öğrencilerin dik piramidin özelliklerini keşfedebilmeleri, üç boyutlu cisimler ve iki boyutlu şekiller
            arasında ilişki kurabilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin kavrama aşamasında pekiştirme amacıyla kullanılabilir.
            Dikkat Çekme


            Öğrencilere “Bir dik piramidi tepe noktasından tabana dik düzlemlerle kestiğimizde oluşan
            geometrik şekiller neler olabilir?” sorusunu sorunuz.
            İşleniş

                              Kullanılan Malzemeler
                              •  A3 kâğıdı
                              •  Kalem
                              •  Cetvel
                              •  Makas



             •  Öğrencilerden dik piramidin kesitlerini incelemelerini taban
                ayrıtları ve cisim yüksekliğini ölçmelerini isteyiniz.
             [!] Piramidin yüksekliği 20 cm, tabanının ayrıt uzunlukları
             12 cm ve 16 cm’dir.
             •  Öğrencilerin üçgen şeklindeki kesitlerin her birini kareli kâ-
                ğıda çizmelerini sağlayınız . Üçgenlerin kenar uzunluklarını
                ve dik piramidin bir yan yüzünün yüksekliğini bulmalarını
                isteyiniz.
             •  Öğrencilere piramidin yüzey alanını ve hacmini buldurunuz.
                Öğrencilerden buldukları sonuçları arkadaşlarının sonuçları
                ile karşılaştırmalarını isteyiniz.







          186
          186
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193