Page 190 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 190

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Kesitli Piramidin Modelini Oluşturma





                        Uygulama - 2






                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler


                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme
                 •  İletişim
                 •  Uzamsal Düşünme
              Hedefler

              Öğrencilerin dik piramit ve kesitleri hakkında sezgisel bir anlayış geliştirebilmeleri hedefle-
              nir.
              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

              Dersin uygulama aşamasında öğrencilerin dik piramidin özelliklerini kullanarak tasarım ya-
              pabilmeleri ve problem çözebilmeleri amacıyla kullanılabilir.
              Dikkat Çekme

              Öğrencilere “Mısır piramitlerini boyamanız istenseydi ne kadar boyaya ihtiyacınız olacağını
              nasıl hesaplardınız?” sorusunu yöneltiniz.

              İşleniş              Kullanılan Malzemeler
                                   •  Karton
                                   •  Kalem
                                   •  Cetvel
                                   •  Makas

                •  Öğrencilerden yüksekliği 19 cm, tabanının kenar uzunlukları 12 cm

                ve 16 cm olan dikdörtgen dik piramidin üçgen kesitlerinden birini
                oluşturmak için minimum hangi boyutlarda dikdörtgen kartona ih-
                tiyaçları olabileceğini bulmalarını isteyiniz.
              [!] Oluşacak en küçük üçgen kesitin alanının 57 cm   olduğunu bul-
                                                                 2
              malarını sağlayınız.
              •  Bunun için ellerindeki kartonu ikiye katlayarak kenar uzunlukları
                16 cm ve 19 cm olacak şekilde bir dik üçgen çizmelerini isteyiniz.
              •  Öğrencilerden iki dik üçgeni birleştirerek minimum boyutlarda bir
                dikdörtgen karton elde etmelerini sağlayınız.
              [!] Üç boyutlu cisimler ve iki boyutlu şekiller arasındaki ilişkiye
              dikkat çekiniz.
              •  Ölçüleri verilen piramidi elde etmek için kullandıkları kartonun alanının kaç santimetrekare
                olduğunu sorunuz.
              [!] Dik piramidin yüzeyi, üçgen kesitleri, kenarlar için katlama payını göz önünde bulundur-
              maları gerektiğini hatırlatınız.
              •  Öğrencilerin bulduğu sonuçları tahtaya yazınız ve onlardan buldukları sonuçları karşılaştırma-
                larını isteyiniz.



          188
          188
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195