Page 190 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 190
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Kesitli Piramidin Modelini Oluşturma
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Uzamsal Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin dik piramit ve kesitleri hakkında sezgisel bir anlayış geliştirebilmeleri hedefle-
nir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin uygulama aşamasında öğrencilerin dik piramidin özelliklerini kullanarak tasarım ya-
pabilmeleri ve problem çözebilmeleri amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Mısır piramitlerini boyamanız istenseydi ne kadar boyaya ihtiyacınız olacağını
nasıl hesaplardınız?” sorusunu yöneltiniz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Karton
• Kalem
• Cetvel
• Makas
• Öğrencilerden yüksekliği 19 cm, tabanının kenar uzunlukları 12 cm
ve 16 cm olan dikdörtgen dik piramidin üçgen kesitlerinden birini
oluşturmak için minimum hangi boyutlarda dikdörtgen kartona ih-
tiyaçları olabileceğini bulmalarını isteyiniz.
[!] Oluşacak en küçük üçgen kesitin alanının 57 cm olduğunu bul-
2
malarını sağlayınız.
• Bunun için ellerindeki kartonu ikiye katlayarak kenar uzunlukları
16 cm ve 19 cm olacak şekilde bir dik üçgen çizmelerini isteyiniz.
• Öğrencilerden iki dik üçgeni birleştirerek minimum boyutlarda bir
dikdörtgen karton elde etmelerini sağlayınız.
[!] Üç boyutlu cisimler ve iki boyutlu şekiller arasındaki ilişkiye
dikkat çekiniz.
• Ölçüleri verilen piramidi elde etmek için kullandıkları kartonun alanının kaç santimetrekare
olduğunu sorunuz.
[!] Dik piramidin yüzeyi, üçgen kesitleri, kenarlar için katlama payını göz önünde bulundur-
maları gerektiğini hatırlatınız.
• Öğrencilerin bulduğu sonuçları tahtaya yazınız ve onlardan buldukları sonuçları karşılaştırma-
larını isteyiniz.
188
188