Page 192 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 192
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Sihirli Formül
Uygulama - 3
Süre: 30 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Üç Boyutlu Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin dik piramidin yanal alanı ve taban çevresi arasındaki ilişkiyi fark etmeleri he-
deflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin dik piramidin taban çevresi ve yan yüz yüksekliği ile taban alanı arasındaki ilişkinin
kurulması aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Dik piramidin bütün yüzlerini boyayarak baskılar oluşturduğunuzda hangi ge-
ometrik şekiller oluşur?” sorusunu sorunuz.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş
• Katlanabilir Karton • Makas
• Cetvel
• Kurşun Kalem • Kırmızı, Yeşil ve Mavi
• Yapıştırıcı
Kalemler
• Öğrencilerden aynı yüksekliğe sahip tabanı eşkenar üçgen, kare ve düzgün altıgen olan üç
adet dik piramidi kâğıda çizmesini isteyiniz.
• Her bir piramitte materyaldeki gibi üçgen kesitler oluşturmalarını ve üçgen kesitler yardımıyla
cisimlerin yan yüz yüksekliklerini ve taban çevrelerini bulmalarını isteyiniz.
• Buldukları değerleri oluşturdukları tabloya yazmalarını isteyiniz.
• Öğrencilerden dik piramitler için yanal alan, taban çevresi ve yan yüz yüksekliği arasında bir
bağıntı oluşturmalarını isteyiniz.
190
190