Page 192 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 192

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Sihirli Formül





                        Uygulama - 3






                 Süre: 30 dakika

                 Hedeflenen Beceriler


                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme
                 •  İletişim
                 •  Üç Boyutlu Düşünme
              Hedefler


              Öğrencilerin dik piramidin yanal alanı ve taban çevresi arasındaki ilişkiyi fark etmeleri he-
              deflenir.

              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Dersin dik piramidin taban çevresi ve yan yüz yüksekliği ile taban alanı arasındaki ilişkinin
              kurulması aşamasında kullanılabilir.

              Dikkat Çekme

              Öğrencilere “Dik piramidin bütün yüzlerini boyayarak baskılar oluşturduğunuzda hangi ge-
              ometrik şekiller oluşur?” sorusunu sorunuz.


                                  Kullanılan Malzemeler
              İşleniş
                                   •  Katlanabilir Karton     •  Makas
                                                              •  Cetvel
                                   •  Kurşun Kalem            •  Kırmızı, Yeşil ve Mavi
                                   •  Yapıştırıcı
                                                                Kalemler

              •  Öğrencilerden aynı yüksekliğe sahip tabanı eşkenar üçgen, kare ve düzgün altıgen olan üç
                adet dik piramidi kâğıda çizmesini isteyiniz.
              •  Her bir piramitte materyaldeki gibi üçgen kesitler oluşturmalarını ve üçgen kesitler yardımıyla
                cisimlerin yan yüz yüksekliklerini ve taban çevrelerini bulmalarını isteyiniz.
              •  Buldukları değerleri oluşturdukları tabloya yazmalarını isteyiniz.
              •  Öğrencilerden dik piramitler için yanal alan, taban çevresi ve yan yüz yüksekliği arasında bir
                bağıntı oluşturmalarını isteyiniz.
















          190
          190
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197