Page 204 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 204
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Desen Saymaca
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
Hedefler
Öğrencilerin permütasyon ve kombinasyon uygulamaları yapabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Derste kazanılan kavramların pekiştirilmesi amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “5 tişört, 3 pantolon ve 2 çift ayakkabı ile bir ay (30 gün) boyunca her gün farklı
giyinebilirsiniz. Bunu biliyor muydunuz?” diyerek onların dikkatlerini çekiniz.
İşleniş
Aşağıdaki yönergeleri öğrencilerinize uygulayınız.
• Öğrencileri gruplara ayırınız, her bir gruba tabla ile her renkten birer adet düğme veriniz.
• Öğrencilere “Nisa odasının bir duvarına desen yapmak istediği için duvarına 4x4 lük 16 adet
birimkare çizmiştir.
Buna göre Nisa duvarında çizili olan her satırda dört farklı renkten birini kullanarak kaç
farklı boyama yapabilir?” sorusunu sorunuz.
• Öğrencilerden problemin çözümü için kombinatorik materyalini kullanmalarını ve çözüm için
bir strateji geliştirmelerini isteyiniz.
[!] Öğrencilerin her satırdan boyamak için bir kare seçmeleri gerektiğini fark etmelerini sağ-
layınız.
4
a k
1
[!] Öğrencilerin dört farklı rengin 4! sayıda farklı dizilişleri (permütasyonları) olduğunu hatır-
lamalarını sağlayınız.
[!] Öğrencilerin
4 4 4 4
a k ∙ a k ∙ a k ∙ a k ∙ 4! = 4 ∙ 4 ∙ 4 ∙ 4 ∙ 4! = 6144
1
1
1
1
farklı desen oluşturulabilir sonucuna ulaşmalarına yardımcı olunuz.
202
202