Page 200 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 200
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Dört Renkli Boyama
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
Hedefler
Öğrencilerin n çeşit nesne ile oluşturulabilecek r li dizilişlerin (permütasyonların) sayısını ma-
teryali kullanarak bulmaları hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin başında kavramsal bilgiyi oluşturmak amacıyla kullanılır.
Dikkat Çekme
Öğrencilere aynı renkler kullanılan farklı ülkelerin bayrakları gösterilerek bunların aynı ülke
bayrağı olup olmadığı sorulur.
[!] Renklerin sıralanmasının önemli olduğuna dikkat çekilir.
İşleniş
Aşağıdaki yönergeleri öğrencilere uygulayınız.
• Öğrencileri gruplara ayırınız ve her bir gruba tabla ile yeterli sayıda düğme veriniz.
• Öğrencilerden sırasıyla iki (mor ve yeşil), üç (yeşil, sarı ve mor) ve dört (yeşil, sarı, mor ve siyah) farklı
renkte düğmeyi kullanarak materyal üzerinde aşağıdaki görsellerde olduğu gibi durumlar oluş-
turmalarını isteyiniz.
• Öğrencilere farklı renkteki düğme sayıları ile kaç farklı durum oluşturabildiklerini sorunuz.
• Öğrencilerin ulaştıkları sonuçları diğer gruplarla karşılaştırmalarını sağlayınız ve sınıf içi tartış-
ma ortamı oluşturunuz.
• Öğrencilere elde ettikleri sonuçlardan hareketle n farklı renkte düğme ile oluşturulabilecek di-
zilişlerin (permütasyonların) sayısının nasıl hesaplanabileceğini sorunuz.
198
198