Page 200 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 200

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Dört Renkli Boyama





                        Uygulama - 1







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme



            Hedefler


            Öğrencilerin n çeşit nesne ile oluşturulabilecek r li dizilişlerin (permütasyonların) sayısını ma-
            teryali kullanarak bulmaları hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin başında kavramsal bilgiyi oluşturmak amacıyla kullanılır.

            Dikkat Çekme


            Öğrencilere aynı renkler kullanılan farklı ülkelerin bayrakları gösterilerek bunların aynı ülke
            bayrağı olup olmadığı sorulur.

            [!] Renklerin sıralanmasının önemli olduğuna dikkat çekilir.



            İşleniş

            Aşağıdaki yönergeleri öğrencilere uygulayınız.
            •  Öğrencileri gruplara ayırınız ve her bir gruba tabla ile yeterli sayıda düğme veriniz.
            •  Öğrencilerden sırasıyla iki  (mor ve yeşil), üç (yeşil, sarı ve mor) ve dört (yeşil, sarı, mor ve siyah) farklı
               renkte düğmeyi kullanarak materyal üzerinde aşağıdaki görsellerde olduğu gibi durumlar oluş-
               turmalarını isteyiniz.
            •  Öğrencilere farklı renkteki düğme sayıları ile kaç farklı durum oluşturabildiklerini sorunuz.
            •  Öğrencilerin ulaştıkları sonuçları diğer gruplarla karşılaştırmalarını sağlayınız ve sınıf içi tartış-
               ma ortamı oluşturunuz.
            •  Öğrencilere elde ettikleri sonuçlardan hareketle n farklı renkte düğme ile oluşturulabilecek di-
               zilişlerin (permütasyonların) sayısının nasıl hesaplanabileceğini sorunuz.
















          198
          198
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205