Page 202 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 202

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Raftaki Kitaplar





                        Uygulama - 2







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme



              Hedefler


              Öğrencilerin sınırlı sayıda nesnelerin dizilişlerinin (permütasyonlarını) sayısını hesaplayabilme-
              leri, farklı nesnelerin sıralanışı ile özdeş nesnelerin sıralanışı arasındaki farkı keşfedebilmeleri he-
              deflenir.

              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Derste kazanılan kavramların pekiştirilmesi amacıyla kullanılabilir.

              Dikkat Çekme



              Öğrencilere “Yusuf, kitaplığının bir rafına özdeş 3 adet yeşil renkli ve öz-
              deş 2 adet sarı renkli toplam beş adet kitabını yerleştirmek istiyor. Sizce
              kitaplığında sıralama açısından kaç farklı görüntü elde edebilir?” soru-
              sunu sorunuz.

              İşleniş


              Aşağıdaki yönergeleri öğrencilerinize uygulayınız.
              •  Öğrencileri gruplara ayırınız ve her bir gruba tabla ile yeterli
                sayıda düğme veriniz.
              •  Öğrencilerden dikkat çekme kısmındaki senaryoda bah-
                sedilen kitapları, kombinatorik materyali üzerinde uygun
                renkteki düğmeler ile göstermelerini isteyiniz.
              •  Öğrencilerden Yusuf’un kitaplarını rafa kaç farklı şekilde sıralayabileceğini bulmalarını ve oluş-
                turdukları farklı durumları materyal üzerinde göstermelerini isteyiniz.
              •  Grupların ulaştıkları sonuçları sınıf içinde paylaşmalarını sağlayınız ve sonuçların doğruluğunu
                tartışınız.
              •  Etkinliğin sonunda n çeşit nesnenin sıralanışı ile özdeş nesnelerin sıralanışı arasındaki farkı
                vurgulayınız.
              [!] En az iki tanesi özdeş olan nesnelerin tüm farklı dizilişlerinin sayısının nasıl hesaplandığını
              gösteriniz.









          20
          2000
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207