Page 102 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 102
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Beşgen Dik Piramidin Hacim Bağıntısını Keşfetme
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
Hedefler
Öğrencilerin taban ve yükseklik ölçüleri aynı olan beşgen dik piramit ile beşgen dik prizma
arasındaki hacim ilişkisini keşfedebilmeleri ve problem çözebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Beşgen dik prizma ve beşgen dik piramidin hacim bağıntıları arasındaki ilişkiyi fark etmeleri
amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
Öğrencilerden üç farklı dik piramit ve dik prizma örneği vermelerini isteyerek dik piramit ve dik
prizmanın temel elemanlarının neler olduklarını hatırlamalarını sağlayınız. Her iki geometrik
cismin farklılıklarını bulmalarını isteyiniz.
İşleniş
• Öğrencilerin dik prizma ve dik piramidin taban
ve yükseklik ölçülerinin aynı olduğunu fark
etmelerini sağlayınız.
• Dik piramidi su ile tamamen doldurup dik
prizmanın içine boşaltınız. Bu işleme dik
prizma tamamen su ile dolana kadar devam
ediniz.
[!] Öğrencilerden bu uygulamanın sonunda dik
prizma ile dik piramidin hacimleri arasındaki
matematiksel ilişkiyi kurmalarını sağlayınız.
100