Page 102 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 102

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Beşgen Dik Piramidin Hacim Bağıntısını Keşfetme





                        Uygulama - 1









                Süre: 40 dakika

                Hedeflenen Beceriler


                •  Akıl Yürütme
                •  Problem Çözme
                •  İlişkilendirme





            Hedefler


            Öğrencilerin taban ve yükseklik ölçüleri aynı olan beşgen dik piramit ile beşgen dik prizma
            arasındaki hacim ilişkisini keşfedebilmeleri ve problem çözebilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Beşgen dik prizma ve beşgen dik piramidin hacim bağıntıları arasındaki ilişkiyi fark etmeleri
            amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme Unsuru


            Öğrencilerden üç farklı dik piramit ve dik prizma örneği vermelerini isteyerek dik piramit ve dik
            prizmanın temel elemanlarının neler olduklarını hatırlamalarını sağlayınız. Her iki geometrik
            cismin farklılıklarını bulmalarını isteyiniz.

            İşleniş


            •  Öğrencilerin dik prizma ve dik piramidin taban
               ve yükseklik ölçülerinin aynı olduğunu fark
               etmelerini sağlayınız.
            •  Dik piramidi su ile tamamen doldurup dik
               prizmanın içine boşaltınız. Bu işleme dik
               prizma tamamen su ile dolana kadar devam
               ediniz.

            [!] Öğrencilerden bu uygulamanın sonunda dik
               prizma ile dik piramidin hacimleri arasındaki
               matematiksel ilişkiyi kurmalarını sağlayınız.











          100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107