Page 106 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 106

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Beşgen Dik Piramidin Yanal Alanını Keşfetme





                        Uygulama - 3







                Süre: 40 dakika

                Hedeflenen Beceriler


                •  Akıl Yürütme
                •  Problem Çözme
                •  İlişkilendirme


            Hedefler


            Öğrencilerin taban ve yükseklik ölçüleri aynı olan beşgen dik piramit ile beşgen dik prizma
            arasındaki  yanal  alan  ilişkisini  keşfedebilmeleri  ve  bununla  ilgili  problem  çözebilmeleri
            hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Taban ve yükseklik ölçüleri aynı olan beşgen dik piramit ile beşgen dik prizmanın alan
            bağıntıları arasındaki ilişkiyi fark etmeleri amacıyla kullanılabilir.




            Dikkat Çekme Unsuru


            Öğrencilere yandaki görseli gösterip çadırın
            hangi geometrik cisme benzediğini sorunuz.


            İşleniş


            Öğrencilerden  beşgen  dik  piramit  şeklinde
            Kızılderili çadırı yapmak isteyen bir aile, taban ve
            yükseklik ölçüleri aynı kalmak şartıyla çadırı priz-
            ma  şeklinde  yaparsa  yan  yüz  için  kullanacakları
            kumaş  miktarındaki  değişim  hakkında  yorum
            yapmalarını isteyiniz.

            [!] Öğrencilerin, beşgen dik piramit ile
            beşgen dik prizma materyallerinin yan
            yüz açınımlarını çizip bunların üzerinde
            çalışmalarını sağlayınız.














          104
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111