Page 106 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 106
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Beşgen Dik Piramidin Yanal Alanını Keşfetme
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
Hedefler
Öğrencilerin taban ve yükseklik ölçüleri aynı olan beşgen dik piramit ile beşgen dik prizma
arasındaki yanal alan ilişkisini keşfedebilmeleri ve bununla ilgili problem çözebilmeleri
hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Taban ve yükseklik ölçüleri aynı olan beşgen dik piramit ile beşgen dik prizmanın alan
bağıntıları arasındaki ilişkiyi fark etmeleri amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
Öğrencilere yandaki görseli gösterip çadırın
hangi geometrik cisme benzediğini sorunuz.
İşleniş
Öğrencilerden beşgen dik piramit şeklinde
Kızılderili çadırı yapmak isteyen bir aile, taban ve
yükseklik ölçüleri aynı kalmak şartıyla çadırı priz-
ma şeklinde yaparsa yan yüz için kullanacakları
kumaş miktarındaki değişim hakkında yorum
yapmalarını isteyiniz.
[!] Öğrencilerin, beşgen dik piramit ile
beşgen dik prizma materyallerinin yan
yüz açınımlarını çizip bunların üzerinde
çalışmalarını sağlayınız.
104