Page 176 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 176
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Karınca Yolu
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Uzamsal Düşünme
• İlişkilendirme
• Akıl Yürütme
Hedefler
Öğrencilerin dik dairesel silindirin yanal yüzeyine ait köşegen uzunluğunu hesaplayabilmeleri
hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Ders sürecinde dik dairesel silindir ile ilgili problemlerin çözülmesi aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Verilen görseli öğrencilere gösteriniz ve sarmal yay uzunluklarının nasıl he-
saplayabileceklerini sorunuz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• A4 Kâğıdı
• İp
• Öğrencileri gruplara ayırınız ve gruplara dik dairesel silindir
materyali ile ip veriniz.
• Öğrencilerden dik dairesel silindirin üst tabanının çevresi
üzerinde bir nokta belirlemelerini isteyiniz.
• Öğrencilerden belirledikleri noktadan geçen ana doğrunun
dik dairesel silindirin alt taban çevresini kestiği noktayı
belirlemelerini isteyiniz.
• Öğrencilerden belirlenen noktalardan geçecek şekilde ipi
dik dairesel silindirin yanal yüzeyi etrafında bir tam tur döndürmelerini isteyiniz.
[!] Bu aşamada ipin gergin tutulmasına dikkat ediniz.
• Öğrencilerden materyalin etrafında döndürülen ipin başlangıç ve bitiş noktalarını
sabitlemelerini ve artan ipi kesmelerini isteyiniz.
• Öğrencilere materyalin yanal yüzeyinin açınımını çizdiriniz ve materyalin açınımındaki yanal
yüzeye ait köşegen ile ipin uzunluğunun aynı olduğunu keşfettiriniz.
1 17474