Page 30 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 30
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Düzlemde Doğrular
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Uzamsal Düşünme
Hedefler
Bu uygulama sonunda öğrencilerin doğruların ve düzlemlerin birbirine göre durumlarını
ifade edebilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Birinci kısım, öğrencilere ön bilgilerini hatırlatmak; ikinci kısım, öğrencilerin düzlemde üç
doğrunun birbirlerine göre durumları hakkında çıkarım yapmalarını sağlamak; üçüncü kısım,
öğrencilerin uzayda düzlemlerin birbirlerine göre durumlarını fark etmelerini sağlamak
amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere "Olimpik yüzme havuzlarında yarışmacıların yüzdükleri bölgeleri ayıran şeritleri
görmüşsünüzdür. Sizce bu şeritler havuza yerleştirilirken nasıl bir yol izleniyordur? Bu
yerleştirmede bir hata yapılırsa neler olabilir?" sorusunu yöneltiniz.
İşleniş
Düzlemde İki Doğrunun Birbirlerine Göre Durumları
• Levhalar birbirine paralel olacak şekilde kurulum yapınız ve
üstteki levhada lazerlerle iki paralel doğru oluşturunuz ve
öğrencilere lazerle gösterilen doğruların birbirlerine göre
durumu hakkında neler söyleyebileceklerini sorunuz.
• Aynı şekilde üstteki levhada lazerlerle iki çakışık ve iki
kesişen doğru oluşturunuz. Öğrencilerin düzlemde çakışık
ve kesişen doğruların özelliklerini hatırlamalarını sağlayınız.
[!] Öğrencilere doğruların paralel, çakışık ve kesişen
doğrular olduğunu söylemeyiniz.
28