Page 32 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 32
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Düzlemde Öteleme ve Dönme
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Uzamsal Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin;
• dik koordinat düzleminde verilen bir geometrik şeklin öteleme, dönme ve yansıma sonucu elde
edilen görüntüsünü bulabilmeleri,
• öteleme ve dönmenin hangi geometrik özellikleri koruduğunu açıklayabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Doğru düzlem ilişki materyali dersin giriş kısmında ön bilgileri hatırlatmak ve dönüşümlerle
ilgili farklı incelemeler yapmak amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere aşağıdaki soruyu yöneltiniz:
"Sizce herhangi bir geometri eğitimi almayan Havva teyze
görselde verilen patiğin desenlerini nasıl oluşturmuştur?"
[!] Sarı kiraz çiftine öteleme ve dönme dönüşümleri yapılarak desen oluşturulduğuna
vurgu yapılır.
İşleniş
Ötelemenin Temel Özellikleri
• Öğrencilerin bu materyaldeki levhaların birer düzlem modeli olup
olamayacağı konusunda tartışmalarını sağlayınız.
• Öğrencilere lazer ışıklı koordinat düzlemi materyalini gösteriniz.
(Levhaların kenarları x ve y eksenleri olarak seçilebilir.) İki levhayı üst üste
koyup düzlemlerin çakışık olduğu sonucuna ulaşmalarını sağlayınız.
• Öğrencilerin öteleme hareketi ile ilgili bilgilerini hatırlatınız. Daha sonra, her
iki levhada aynı noktayı işaretleyip bu levhaları orijin noktaları çakışacak
şekilde üst üste koyunuz. Üstteki levhayı önce 2 birim sağa, 3 birim yukarı
öteleyiniz ve bu ötelemeye dair gözlemlerini açıklamalarını isteyiniz.
30