Page 32 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 32

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Düzlemde Öteleme ve Dönme






                        Uygulama - 2









               Süre: 40 dakika

               Hedef lenen Beceriler

               •  Akıl Yürütme
               •  İlişkilendirme
               •  İletişim
               •  Uzamsal Düşünme



            Hedefler


            Öğrencilerin;
            •  dik koordinat düzleminde verilen bir geometrik şeklin öteleme, dönme ve yansıma sonucu elde
               edilen görüntüsünü bulabilmeleri,
            •  öteleme ve dönmenin hangi geometrik özellikleri koruduğunu açıklayabilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Doğru düzlem ilişki materyali dersin giriş kısmında ön bilgileri hatırlatmak ve dönüşümlerle
            ilgili farklı incelemeler yapmak amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Öğrencilere aşağıdaki soruyu yöneltiniz:
            "Sizce  herhangi  bir  geometri  eğitimi  almayan  Havva  teyze
            görselde verilen patiğin desenlerini nasıl oluşturmuştur?"

            [!]  Sarı  kiraz  çiftine  öteleme  ve  dönme  dönüşümleri  yapılarak  desen  oluşturulduğuna
            vurgu yapılır.

            İşleniş

            Ötelemenin Temel Özellikleri
            •  Öğrencilerin  bu  materyaldeki  levhaların  birer  düzlem  modeli  olup
               olamayacağı konusunda tartışmalarını sağlayınız.
            •  Öğrencilere  lazer  ışıklı  koordinat  düzlemi  materyalini  gösteriniz.
               (Levhaların kenarları x ve y eksenleri olarak seçilebilir.) İki levhayı üst üste
               koyup düzlemlerin çakışık olduğu sonucuna ulaşmalarını sağlayınız.
            •  Öğrencilerin öteleme hareketi ile ilgili bilgilerini hatırlatınız. Daha sonra, her
               iki levhada aynı noktayı işaretleyip bu levhaları orijin noktaları çakışacak
               şekilde üst üste koyunuz. Üstteki levhayı önce 2 birim sağa, 3 birim yukarı
               öteleyiniz ve bu ötelemeye dair gözlemlerini açıklamalarını isteyiniz.





          30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37