Page 141 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 141

2. BANA SAĞLIKLI OLMAYI ANLAT                       40 dk.

          Amaç   Sağlıklı yaşam için gereken alışkanlıkların pekiştirilmesini sağlamak
          Malzeme Öğrenci sayısının üç katı kadar renkli kart, renkli kalemler ve torba


          ○  Öğrencilerden sağlıklı yaşam için edinilmesi gereken alışkanlıkların neler olabileceğini dü-
            şünmelerini isteyin.
          ○  Her öğrenciye üçer kart ve birer kalem verin.
          ○  Aşağıdaki yönergeyi açıklayın.


               “Şimdi sizlere dağıttığım her bir karta sağlıklı yaşam sürebilmek için edinilmesi gereken bir alışkanlığı, yani
            neleri yapmamız/yapmamamız gerektiğini yazmanızı istiyorum. Birden fazla kart kullanıp birden fazla alışkan-
            lık yazabilirsiniz.”




             Öğretmene Not
             Bu alışkanlıklara örnek olarak şunlar verilebilir:
             Günde en az iki kere diş fırçalamak, sık sık el yıkamak, düzenli olarak duş almak, spor yapmak,
             yatağı temiz ve düzenli tutmak, odaları havalandırmak, yemekhaneyi temiz tutmak, düzenli uyu-
             mak, gece yatmadan önce ağır yemekler yememek, ıslak saçla dışarı çıkmamak, doktor tarafın-
             dan verilmedikçe ilaç kullanmamak, başkalarına yazılmış ilaçları içmemek vb.



              Bu alışkanlıkları yazarken pansiyonda kalan öğrencilerden pansiyondaki yaşam koşullarını
              da göz önünde bulundurmalarını isteyin. Özellikle pansiyonda kalan öğrenciler için hijyen ve
              temizlik alışkanlıklarının benimsenmesi önemlidir. Ortak kullanım alanlarında salgın hastalık
              riski görece daha yüksek olabilir. Dolayısıyla olası riskleri azaltabilmek ve sağlıklı yaşayabil-
              mek için gerekli alışkanlıkların edinilmesi gereklidir.

          ○  Herkes yazmayı bitirdikten sonra kartları toplayın ve bir torba içine koyun. Gönüllü olan bir
            öğrenciden sınıfın ortasına gelmesini isteyin. Gelen öğrenciye aşağıdaki yönergeyi verin:


               ‘Şimdi torbanın içinden rastgele bir kart seç ama kartta yazanı yüksek sesle okuma. Oradaki davranışı beden
            diliyle (sessiz sinema oyununda olduğu gibi) arkadaşlarına anlatmaya çalışmanı istiyorum. Arkadaşların da bu
            davranışın ne olduğunu tahmin etmeye çalışacak. Haydi başlayalım!”

          ○  Bu aşamada, önemli olan noktanın alışkanlığın pekiştirilmesi için gerekli yerlere vurgu yap-
            mak olduğunu unutmayın. Örneğin; diş fırçalama alışkanlığını anlatmak değil de, günde en
            az 2 kez diş fırçalama alışkanlığını vurgulamak önemlidir.

          ○  Karttaki alışkanlık tahmin edildikten sonra anlatan öğrenciyi tebrik edip sıradaki öğrenciyi
            çağırın.



                                                                     139
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146