Page 136 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 136

1. ADIM OYUNU                                       40 dk.

                 Öğrencilerin her bireyin eşit fırsatlara ve haklara sahip olması gerektiğini anlama-
          Amaç
                 sını sağlamak
          Malzeme Adım Oyunu Cümleleri, Adım Oyunu Karakterleri, makas ve torba

          ○  “Adım Oyunu Karakterleri” kağıdını işaretli yerlerden kesin, katlayın ve torbaya koyun.
          ○  Öğrencilerin yan yana düz bir hat oluşturacak biçimde sıra olmalarını sağlayın.
          ○  Alanı öğrencilerin başladıkları yerden ileri doğru en az 15 adım atabilecekleri şekilde ayarlayın.
          ○  Her öğrenciden torbadan rastgele bir kağıt çekmesini isteyin.
          ○  Çekilen kağıtta yazan karakterin kim olduğunu kimseye söylememeleri gerektiğini vurgulayın.
          ○  Öğrencilere bir iki dakika vererek ellerindeki karakterin ne tür bir hayat yaşadığını, kimlerle
            etkileşim içerisinde bulunduğunu ve neleri yapıp yapamadığını düşünmelerini isteyin.
          ○  Aşağıdaki yönergeyi verin:

              Şimdi biraz empati yapalım. Elinizdeki karakterleri düşünmenizi istiyorum. Nasıl bir kişi? Neler yapabilir? Özel-
            likleri neler? Birazdan size bazı cümleler okuyacağım. Elinizdeki karakterler sizce bu okunan cümlelerdeki
            eylemleri yapabiliyorsa öne doğru bir adım atın. Eğer yapamıyorsa, olduğunuz yerde kalın. (Örneğin, “Bisiklete
            binebilirim” cümlesi bir karakter için mümkünse, kişi bir adım atar mümkün değilse kişi yerinde kalır.) Doğru
            veya yanlış bir cevap yok. Karakteri siz kendi zihninizde yaratacaksınız, unutmayın.

          ○  Adım Oyunu kağıdında yer alan cümleleri okumaya başlayın.
          ○  Tüm cümleleri okuduktan sonra, kimi öğrencilerin diğerlerinden oldukça geride kaldığı kimi
            öğrencilerin ise ilerleyerek diğerlerini geride bıraktığı genel görünüm üzerine konuşun.
          ○  Değerlendirme soruları tamamlanana kadar kimsenin karakterini söylememesi gerektiğini
            hatırlatın.


             Öğretmene Not
             Ortaya çıkan görüntü, aslında öğrencilerin sahip oldukları farklı özellikler dolayısıyla eğitim or-
             tamında birbirlerinden ne ölçüde ayrıldıklarını ya da ne kadar benzer durumlarla karşı karşıya
             kaldıklarını gösterir. Bu bazı öğrencilerin daha geride, bazı öğrencilerin ileride olmasına neden
             olan özelliklerin neler olabileceğini görmemizi sağlayan bir etkinliktir.
             Her öğrenciden karakterlerinin kim olduğunu söylemelerini isteyin. Değerlendirme soruları te-
             melinde öğrencilerle etkinlik sonunda oluşan tabloyu tartışın. İçinde bulunduğu koşullardan ba-
             ğımsız olarak, herkesin kaliteli eğitime eşit şekilde ulaşmaya hakkı olduğunu vurgulayın.



              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Geride kalmış olmak size neler hissettirdi?
              Diğerlerini geride bırakıp ilerlerken nasıl hissettiniz?
              Sizce geride kalanlar kimler?
              Sizce ileride olanlar kimler?
              Sizce neden geride kaldınız / ileriye doğru gidebildiniz



          134
          134
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141