Page 132 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 132
11. GELECEĞE MEKTUP 40 dk.
Amaç Öğrencilerin hayallerindeki meslekler konusunda düşünmelerini sağlamak
Malzeme Uygulama kağıdı, kalem ve boya kalemleri
Bu etkinliği pansiyonda kalan öğrencilerinizin mesleki gelişimlerine destek olmak amacıyla
uygulayabilirsiniz.
○ Öğrencilere A4 kâğıtlarını, kalemleri ve boya kalemlerini dağıtın.
○ Aşağıdaki yönergeyi sakin bir ses tonuylae okuyarak verin ve imkanınız varsa arka planda
rahatlatıcı bir fon müziği çalın.
Şimdi arkanıza yaslanın ve en rahat halinizle oturmaya çalışın. Gözlerinizi kapatın, elleriniz ve ayaklarınızı ra-
hat bırakın. Burnunuzdan derin derin nefes alın ve karnınızı bir balon gibi şişirin. Nefesinizi tutun ve ağzınızdan
verin. Bunu bir kere daha deneyin. Şimdi normal bir şekilde nefes alın ve 10 yıl sonrasında olduğunuzu hayal
edin (Bir süre bekleyin). Hedeflediğiniz mesleğe başlamışsınız ve şu an çalışıyorsunuz. Bulunduğunuz ortam
nasıl? İş arkadaşlarınız kimler? O işi yaparken ne tür görevleriniz var? Şimdi o işte bir gününüzün geçtiğini ve
evinize gittiğinizi hayal edin. Kanepenin üzerine uzanıp o gününüzün nasıl geçtiğini düşünün. Aklınızdan neler
geçiyor ve neler hissediyorsunuz? (Bir süre bekleyin). Şimdi tekrar derin derin nefes alın ve hazır olduğunuzda
gözlerinizi açın.
○ Öğrencilerden hayallerine ilişkin paylaşım yapmalarını isteyin ve kurdukları hayallere ilişkin
“Karne almak nasıl hissettirdi?” “O an yanında kimler vardı?”, “O an Hukuk Fakültesinin
önündeydin ve içeri ilk defa adım attın. Neler hissettin?” gibi duygularını ortaya çıkarmaya
yönelik sorular sorun.
Öğretmene Not
Öğrencilerle paylaşımlarına yönelik konuşmanız ve özellikle duygularını ifade etmeye yönlendir-
meniz onların motivasyonunu artırmak açısından önemlidir.
○ Öğrencilere uygulama kağıdı dağıtın ve şu açıklamayı yapın.
Şimdi istediğiniz birini (aile bireyi, arkadaş vb.) seçin ve ona yaptığınız işi anlatan bir mektup yazın. Mektubu-
nuza, yaptığınız işle ilgili çizimler de ekleyebilirsiniz. Örneğin çalıştığınız mekanı, seyahat ettiğiniz yerleri, dış
görünüşünüzü, ürettiğiniz bir şeyi çizebilirsiniz. Ayrıca yaptığınız işle ilgili duygularınızı da yazmayı unutmayın
lütfen.
○ Öğrenciler çalışmalarını tamamladıktan sonra, gönüllü olanlardan çalışmalarını sınıfla pay-
laşmalarını isteyin.
130