Page 127 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 127
9. GELECEĞİM KİMDE? 40 dk.
Amaç Öğrencilerin farklı mesleklere ilişkin farkındalık kazanmalarını sağlamak
Malzeme Öğrenci sayısı kadar tanıtım kartı
○ Etkinlikten önce bir yüzünde mesleğe ilişkin bir resim ve mesleğin adı ve diğer yüzünde
başka bir mesleği tanıtan açıklamanın yer aldığı ikili kartlar hazırlayın. Örneğin bir kar-
tın yüzünde doktor resmi arkasında ise avukatlığa ait açıklama varsa, diğer kartta avukat
resmi ve doktorluğa ilişkin açıklamayı yazın. Öğrenci sayınız kadar kart hazırlamaya özen
gösterin.
Öğretmene Not
Hazırlayacağınız kartlara doktor veya avukat gibi çok bilinen meslekleri yazmanız, lise öğrencile-
rine kolay gelebileceği için metalürji mühendisliği, malzeme mühendisliği, fizik tedavi ve rehabi-
litasyon uzmanlığı, sosyal hizmet uzmanlığı gibi daha az bilinen meslekleri tercih edin.
Meslek kartlarını hazırlarken kadın ve erkek temsiliyetinin mümkün olduğunca eşit olmasına dik-
kat edin. Hakimi erkek, sekreteri kadın ya da doktoru erkek, öğretmeni kadın fotoğraflarından
seçerek belirli meslekler ile belirli cinsiyetleri özdeşleştiren kalıp yargıları beslememeye özen
gösterin.
○ Öğrencilere bu oturumda meslekler hakkında konuşacağınızı söyleyin. Her öğrenciye bir
tane gelecek şekilde tanıtım kartlarını dağıtın. Bir öğrencinizden kartın iki yüzünde de ya-
zanları okumasını isteyin:
“İçinizden biri kartında neler yazdığını okuyabilir mi? Burada bir terslik mi var? Bu mesleğin açıklaması bu
olabilir mi? Olamaz değil mi? O halde ayağa kalkalım ve kartımızın diğer eşini arayalım. Kartımızın arkasındaki
açıklama hangi mesleğe ait? Ya da benim mesleğimin açıklaması kimde/nerede?”
125