Page 125 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 125

8. BİR ŞARKI ÇAL                                    40 dk.

          Amaç   Öğrencilerin etkin dinleme ve not alma becerilerini geliştirmek
          Malzeme Müzik sistemi, öğrenci sayısı kadar şarkı sözü çalışma kağıdı


          ○  Etkinlikten önce öğrencilerin pek bilemeyecekleri, hatırlanması biraz zor olan bir şarkı se-
            çin. Bu şarkının sözlerini arada boşluklar bırakarak yazın ve öğrenci sayınız kadar çıktı alın.
          ○  Öğrencilerinize bu etkinliğe bir şarkı dinleterek başlamak istediğiniz söyleyin:


               “Bu etkinliğe sizlere bir şarkı dinleterek başlamak istiyorum. (Şarkıyı dinletin.) Beğendiniz mi? Şarkı neyi anla-
            tıyor? (Yanıtları alın.) Şarkının sözlerini hatırlayan var mı? Nasıl başlıyor? (Yanıtları alın.) Haydi gelin şarkıyı bir
            kez daha dinleyelim. Not tutabilirsiniz. (Şarkıyı dinleyin.) Şimdi notlarınızı ters çevirin ya da defterinizi kapatın.
            Sizlere şarkının sözlerini dağıtacağım. Ama bazı boşluklar var. Onları doldurmanızı istiyorum.”

          ○  Öğrencilere çalışma kağıdını doldurmaları için zaman verin ve bitirdiklerinde şu soruları
            tartışın:


               “Bitirdiniz mi? Şimdi çalışma kağıtlarınızı tuttuğunuz notlarla karşılaştırın ve kendinizi puanlayın. Kaç yanlışınız
            var? Hiç yanlışı olmayan var mı?” (Yanıtları alın.)

          ○  Öğrencilerinizden bundan sonra anlatacaklarınızı not almalarını isteyin:


               “Şimdi sizlerden bundan sonra anlatacaklarımı not almanızı istiyorum.”


               “Not tutmak önemli bir beceridir. Bazı öğretmenleriniz anlattıklarını tahtaya yazabilir. Siz de onun anlattıklarını
            defterinize geçirebilirsiniz. Ama bazı öğretmenleriniz sadece anlatabilir. Onların dersinde not tutmanız gere-
            kebilir. Peki, sizce iyi not tutmanın ilk şartı nedir? (Yanıtları alın.) Sizlerin de ifade ettiği gibi iyi not almanın ilk
            şartı etkin dinlemeden geçer.”


























                                                                     123
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130