Page 125 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 125
8. BİR ŞARKI ÇAL 40 dk.
Amaç Öğrencilerin etkin dinleme ve not alma becerilerini geliştirmek
Malzeme Müzik sistemi, öğrenci sayısı kadar şarkı sözü çalışma kağıdı
○ Etkinlikten önce öğrencilerin pek bilemeyecekleri, hatırlanması biraz zor olan bir şarkı se-
çin. Bu şarkının sözlerini arada boşluklar bırakarak yazın ve öğrenci sayınız kadar çıktı alın.
○ Öğrencilerinize bu etkinliğe bir şarkı dinleterek başlamak istediğiniz söyleyin:
“Bu etkinliğe sizlere bir şarkı dinleterek başlamak istiyorum. (Şarkıyı dinletin.) Beğendiniz mi? Şarkı neyi anla-
tıyor? (Yanıtları alın.) Şarkının sözlerini hatırlayan var mı? Nasıl başlıyor? (Yanıtları alın.) Haydi gelin şarkıyı bir
kez daha dinleyelim. Not tutabilirsiniz. (Şarkıyı dinleyin.) Şimdi notlarınızı ters çevirin ya da defterinizi kapatın.
Sizlere şarkının sözlerini dağıtacağım. Ama bazı boşluklar var. Onları doldurmanızı istiyorum.”
○ Öğrencilere çalışma kağıdını doldurmaları için zaman verin ve bitirdiklerinde şu soruları
tartışın:
“Bitirdiniz mi? Şimdi çalışma kağıtlarınızı tuttuğunuz notlarla karşılaştırın ve kendinizi puanlayın. Kaç yanlışınız
var? Hiç yanlışı olmayan var mı?” (Yanıtları alın.)
○ Öğrencilerinizden bundan sonra anlatacaklarınızı not almalarını isteyin:
“Şimdi sizlerden bundan sonra anlatacaklarımı not almanızı istiyorum.”
“Not tutmak önemli bir beceridir. Bazı öğretmenleriniz anlattıklarını tahtaya yazabilir. Siz de onun anlattıklarını
defterinize geçirebilirsiniz. Ama bazı öğretmenleriniz sadece anlatabilir. Onların dersinde not tutmanız gere-
kebilir. Peki, sizce iyi not tutmanın ilk şartı nedir? (Yanıtları alın.) Sizlerin de ifade ettiği gibi iyi not almanın ilk
şartı etkin dinlemeden geçer.”
123