Page 121 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 121

○  Örnek olarak aşağıdaki özlü sözü verebilirsiniz:

          “Başarıya ulaşamayanların yüzde 90’ı yenilgiye uğramamıştır; sadece pes etmişlerdir.”
                                                             Paul Mayer
          ○  Verdiğiniz örnek dışında başarı konusunda söylenmiş başka hangi özlü sözleri bildiklerini
            sorun. Bunlara benzer, fakat daha önce söylenmemiş bir sözü grup halinde bulmalarını
            isteyin.
          ○  Sözler duvara asıldıktan sonra, öğrencilere duvardaki sözleri okumaları için zaman verin.

          ○  Etkinliğin devamında her grubun temsilcisinden yazdıkları özlü sözü sınıfa okumasını iste-
            yin.


             Öğretmene Not
             Öğrencilerin belirledikleri sözlerde olumsuzlukları öne çıkaran ifadeleri olumlu ifadeler halinde
             yeniden kurgulamaya çalışın. (‘Bunu başka nasıl ifade edebiliriz?’ gibi sorular sorarak) Yanlış bilgi
             veya olumsuz tutum ve davranışa yönlendirici sözler varsa bunları düzeltin.

          ○  Değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.


              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Neden bu içerikte bir söz yazdınız?
              Katılmadığınız, karşı çıktığınız sözler var mı? Neden?
              Bu sözlerde başarının ya da başarıya ulaşmak için yapılması gerekenlerin hangi yönleri öne
              çıkıyor?
              Sizce başarılı olmak için bunların dışında neler yapılabilir?































                                                                     119
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126