Page 117 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 117

“Biraz önce de dediğim gibi bu masalar bizim istasyonlarımız. Her masanın üzerine karışık sözcükler koydum.
            Her grup bir masanın başına gidecek ve karışık sözcüklerden verimli ders çalışmayla ilgili bir cümle oluştu-
            racak. Bunu bir dakika içinde yapacak. Ben “Değiştirin” dediğimde diğer istasyona geçecek. Diğer istasyona
            geçmeden önce bulduğu cümleyi bozacak ve kartları bulduğu gibi karışık bir biçimde bırakacak. Diğer istas-
            yona geçtiğinde yine anlamlı bir cümle kurmaya çalışacak ve istasyonu terk ederken cümleyi yine karışık bir
            biçimde bırakacak. Her bir istasyonu iki kez ziyaret edeceksiniz ve bulduğunuz anlamlı cümleleri aklınızda
            tutmaya çalışacaksınız. Daha sonra gruplar halinde tartışarak aklınızda kalan cümleleri yazacaksınız.”


          ○  İkinci turdan sonra oyunu durdurun ve öğrencilere bir tur daha dönmek isteyip istemedik-
            lerini sorun. Öğrencilerin verecekleri karara göre bir tur daha dönün ya da oyunu bitirin.
            Gruplardan hatırladıkları cümleleri yazmalarını isteyin. Grup sunumlarını dinlerken öğrenci-
            lerin söyledikleri cümleleri tahtaya “Olumlu” ve “Olumsuz” başlıkları altına yazın.

          ○  Değerlendirme sorularını tartışarak etkinliği sonlandırın.


              DEĞERLENDİRME SORULARI

              Sizler bu olumlu yöntemlerden hangilerini kullanıyorsunuz?
              Farklı yöntem kullanan var mı? Bunlar neler?
              Ders çalışma konusunda olumsuz davranışları nasıl engelleyebiliriz?



             Öğretmene Not
             Bu etkinliğin uygulanmasında okul rehber öğretmeninden yardım alın.


































                                                                     115
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122