Page 119 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 119
“Her grubun seçtiği verimli ders çalışma tekniği o grubun uzmanlık alanı olacak ve grup bu alanla ilgili bir
sunum hazırlayacak. Örneğin; bir grubun uzmanlık alanı ‘not almak’ olsun. Bu grup not alarak çalışma konu-
suyla ilgili bir sunum hazırlayacak. Hazırlıklarını bitirdikten sonra bir konferansta ‘not almak’ ile ilgili sunum
yapacak. Bu konferansın adı da ‘Uluslararası Verimli Ders Çalışma Konferansı’. Lütfen, önemli bir konferansa
geldiğinizi unutmayın!”
○ Öğrencilere hazırlık yapmaları için 10-15 dakika süre verin.
○ Bu süre içerisinde öğrencilerden söz konusu ders çalışma tekniğiyle ilgili bilgi ve fikirlerini
not etmelerini isteyin.
○ İmkan varsa internet kaynaklarından yararlanabileceklerini söyleyin.
○ Gruplara konuyla ilgili uzmanlıklarını belirten yaka ya da masa üstü kartları hazırlayabile-
ceklerini söyleyin veya öğrenciler hazırlıklarını yaparken siz bu kartları hazırlayın.
Öğretmene Not
Gruplar sunularını hazırlamak için çalışırken, grupların arasında dolanarak etkili ders çalışma
yöntemleri konusunda destek olun. Hatalı bilgileri olması durumunda düzeltin ve eksiklerini ta-
mamlamasına yardımcı olun.
○ Hazırlık aşamasından sonra konferans sunumlarına geçin.
○ Her gruptan verimli ders çalışma teknikleriyle ilgili sunum yapmasını isteyin. Gerçekçi bir
ortam oluşturmak ve öğrencilerin kendilerini bir konferanstaymış gibi hissetmelerini sağla-
mak için her grubu sırası geldikçe takdim edin ve kürsüye davet edin.
○ Sunumlar için gruplara 5’er dakika verin.
○ Sunumlar tamamlandıktan sonra, aşağıdaki değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Konferansa nasıl hazırlandınız?
Arkadaşlarınızın sunduğu verimli ders çalışma teknikleriyle ilgili ne düşünüyorsunuz?
Bu konuyla ilgili ön bilgilerinizi ve bu çalışmadan sonraki bilgilerinizi karşılaştırınız.
Kendiniz için en uygun olduğunu düşündüğünüz verimli ders çalışma tekniklerini belirtiniz.
117