Page 114 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 114

Yazmak
          1.   Hatırlamam gereken şeyleri yazarım.
          2.   Yazarken konuştuğumdan daha az hata yaparım.
          3.   Birisi bana bir şey açıklarken tahtaya ya da kâğıda yazmasını isterim, böylece onları defterime
             aktarabilirim.
          4.   Günümü planlarken yapmam gerekenleri listelerim. Bu listem olmazsa bir şey yapamam.
          5.   Not tuttuktan sonra daha iyi anlamak için onları temize çekerim.
          6.   Bir şey okurken okuduğumu daha iyi anlamak için not alırım.
          İşaretlediğiniz madde sayısı: [..................]

          Okumak
          1.   Bir şeyi kendim okumayı bana anlatılmasına tercih ederim.
          2.   Boş zamanlarımda okumayı severim.
          3.   Okuduğum bir bilgiyi dinlediğim bir bilgiden daha iyi hatırlarım.
          4.   Haberleri gazeteden okumayı televizyonda izlemeye tercih ederim.
          5.   Talimatları okuyarak bir eşyanın (örneğin bir yatağı, dolabı) parçalarını bir araya getirebilirim.
          6.   Öğretmenler tahtaya yazdıklarında ve ben yazılanları okuduğumda daha iyi anlarım.
          İşaretlediğiniz madde sayısı: [..................]

          Konuşmak
          1.   Bir sorunum olduğunda çözmek için genellikle kendi kendime konuşurum.
          2.   İnsanlar neden kendi kendime konuştuğumu merak ederler.
          3.   Bir şeyi yüksek sesle söylediğimde daha iyi hatırlarım. Örneğin, eğer yeni bir telefon numara-
             sını aklımda tutmam gerekiyorsa sürekli kendi kendime tekrarlarım.
          4.   Yazmaktan çok konuşarak kendimi daha iyi ifade ederim.
          5.   Telefonla konuşmayı severim.
          6.   Başkalarıyla çalıştığımda ve yeni bilgileri ya da fikirleri tartıştığımızda daha iyi öğrenirim.
          İşaretlediğiniz madde sayısı: [..................]






















          112
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119