Page 111 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 111

3. EN İYİ NASIL ÖĞRENİRİM?                        40- 50 dk.

          Amaç   Öğrencilerin öğrenme stillerinin ne olduğunu fark etmelerini sağlamak
          Malzeme ‘En İyi Nasıl Öğrenirim?’ ve ‘Neler Yapabilirim?’ çalışma kâğıtları




             Öğretmene Not
             Hazırlık ve 9. sınıf öğrencilerinin fark etmesi gereken konulardan birisi de hangi koşullarda daha
             iyi bir biçimde öğrendiklerini, yani öğrenme stillerini belirlemektir. Öğrenme stillerini belirlemek
             için kendi kullandığınız uygun bir ölçeği de kullanabilirsiniz. Önemli olan öğrencinin kendi öğren-
             me stilinin farkına varmasıdır.

          ○  Öğrencilere bu etkinlikte öğrenme stilleri üzerinde duracağınızı açıklayın.
          ○  Şöyle devam edin:


               “En iyi yaptığınız bir şey düşünün. Bu örneğin futbol gibi bir oyun, marangozluk ya da yemek yapmak gibi bir
            el becerisi ya da insanlarla iyi ilişkiler kurmak gibi sosyal bir beceri olabilir. Neyi en iyi şekilde yapıyorsunuz?”

          ○  Öğrencilerin yanıtlarını alın ve onlarla aşağıdaki soruları tartışın:
            •  Bunu size kim öğretti? Nasıl öğretti? (Öğrencilerden bu öğrenim sürecini adım adım
               anlatmalarını isteyin.)
            •  Öğrenmeden önce kendinizi nasıl hissediyordunuz? Şimdi nasıl hissediyorsunuz?
            •  İlk başlarda ‘Ben bunu yapamayacağım’ gibi bir umutsuzluğa düştünüz mü?

          ○  Soruları tartıştıktan sonra hepimizin farklı bir öğrenme stili olduğunu vurgulayın:


               “Her birimiz farklı şekillerde öğreniriz. Kimimiz sessiz ortamlarda daha iyi öğreniriz, kimimiz gürültüden hiç
            etkilenmez. Kimimiz yalnız başına çalışarak öğrenir, kimimiz bir arkadaşımızla.”

          ○  Her öğrenciye bir çalışma kâğıdı dağıtın ve şu yönergeyi verin:


               Şimdi sizlere bir çalışma kâğıdı dağıtacağım. Hangi cümle ya da cümleler size uyuyorsa o cümleleri işaretleyin
            ve her bölüm sonunda işaretlediğiniz cümle sayısını yazın. Anlamadığınız bir şey olursa sormaktan çekinmeyin
            olur mu?

          ○  Öğrencilerin çalışmaları için bir süre verin. Bu arada tahtaya bölüm başlıklarını yazın.

          ○  Süre bittiğinde şu açıklamayı yapın:










                                                                     109
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116