Page 108 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 108
○ Öğrencilere açıklayın:
Eğer kısa bir sürede pek çok şey yapmamız gerekiyorsa zamanımızı planlarken dikkat edeceğimiz ilk nokta
yapacaklarımızın hangilerinin zorunluluk, hangilerinin bizim yapmak istediklerimiz olduğunu ayırt etmektir.
(Tahtaya yazın.) İkinci nokta, yapmak zorunda olduklarımız gruplanabilir mi? Yani aynı anda birkaç görevi bir-
den yapabilir miyiz? (Tahtaya yazın.) Son olarak başkalarından yardım isteyebilir miyiz? (Tahtaya yazın.) Şimdi
bu üç noktayı düşünerek planlarınızı yeniden gözden geçirin ve değiştirmek istediğiniz yerleri değiştirin.
○ Öğrencilere planlarını gözden geçirmek için zaman verin ve bitirdiklerinde öğrencilerin
yazdıklarını paylaşmalarına izin verin:
“Şimdi kim paylaşmak ister? Neler değişti? (Öğrencilerin paylaşımlarına izin verin). Peki, hangi görevler ön-
celikli yani yapmak zorunda olduklarımız? 1, 2, 5 ve 6 değil mi? Peki, bunlar gruplanabilir mi? Kardeşinize
bakarken, odanızı da toplayabilir misiniz? Son olarak başka birinden örneğin babanızdan, ağabey, abla ya da
bir arkadaşınızdan kırtasiyeye gitmesi için destek alabilir misiniz?
○ Konuyu şöyle toparlayın:
“Gördüğünüz gibi zamanımızı planlamak her zaman kolay olmayabilir, özellikle yapacaklarımız fazla ve za-
manımız kısıtlı ise. Ama bir kez zamanı planlamayı öğrendiğimizde ne kadar çok boş vaktimiz kaldığına siz de
şaşıracaksınız. O zaman daha fazla istediğimiz şeyleri yapabiliriz.”
○ Değerlendirme sorularını tartışarak etkinliği bitirin.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Zamanı etkin kullanmak için siz neler yapıyorsunuz?
Bu oturumda öğrendikleriniz işinize yarayacak mı? Nasıl?
106