Page 103 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 103

10. İPLE KARE YAPMAK                                40 dk.

          Amaç   Öğrencilere grup halinde çalışmanın önemini kavratmak
                 İki ucu bağlı 4-5 metre uzunluğunda kalın bir ip, gözleri bağlamak için kaşkol, şal
          Malzeme
                 vb.


          ○  Öğrencilere iki ucu birbirine bağlı ipi göstererek eğlenceli bir oyun oynayacağınızı söyleyin.
          ○  Sınıfın ortasına gönüllü beş öğrenciyi davet edin.
          ○  Ucu bağlı ipi yere koyun.
          ○  Bu beş öğrencinin yerdeki ipin içine geçmelerini isteyin.
          ○  Aşağıdaki yönergeyi verin:


               Sizlerden bu ipi kullanarak gözleriniz kapalı bir şekilde bir kare yapmanızı istiyorum. 5 kişisiniz ancak bir kare
            oluşturacaksınız. Kare yapmaya çalışırken elinizi ipten ayırmanız yasak. Birbirinizle konuşabilirsiniz. Ancak di-
            ğer arkadaşlarınızla konuşamazsınız ve onlar size dışarıdan fikir verip yönlendirme yapamazlar. Haydi bakalım!


          ○  Ardından öğrencilerin gözlerini bağlayın. Bunun için kaşkol vb. benzeri aksesuarlar kulla-
            nabilirsiniz.
          ○  Öğrencilere ipten bir kare yapmaları için süre verin.

          ○  Tamamladıklarını söylediklerinde gözlerini açarak hedefe ulaşıp ulaşamadıklarını kontrol
            etmelerini sağlayın.
          ○  Daha sonra beş farklı öğrenci daha seçerek uygulamayı tekrar edebilirsiniz.

          ○  Değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.

             Öğretmene Not

             Bu etkinlikte öğrencilerin birbirlerini dinlemesi başarıya ulaşmada önemli bir role sahiptir. Bu-
             radan yola çıkarak öğrencilerle günlük yaşamda da birlikte hareket etmek, iletişim kurmak ve
             dinlemenin önemi üzerine bir tartışma yapın.



              DEĞERLENDİRME SORULARI

              Bu etkinliği gözleriniz kapalı bir şekilde yaparken neler hissettiniz?
              Sizi en çok neler zorladı?
              Kare oluşturmaya çalışırken nasıl bir yöntem izlediniz?
              Bu uygulamayı en iyi şekilde yapmak için ne yapmanız gerekirdi?









                                                                     101
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108