Page 105 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 105

1. VESTİYER                                         40 dk.

                 Öğrencilerin sınıftaki davranışlarını fark etmelerini ve dersi dinlemelerini engelle-
          Amaç
                 yen durumları denetleyebileceklerini kavramalarını sağlamak
          Malzeme A4 kâğıdı ve askılık olarak kullanılacak bir kutu



             Öğretmene Not
             Öğrencilerin kendi davranışlarını ve bunların sonuçlarını fark etmeleri; aynı zamanda kendi dav-
             ranışlarının sorumluluğunu almalarını öğrenmeleri önemlidir. Bu etkinlikle öğrenciler sadece ken-
             dilerini engelleyen davranışlarını değil, aynı zamanda düşünce ve duygularının da farkına varırlar.


          ○  Etkinlikten önce A4 kâğıtlarını dörde bölerek, öğrenci sayısının iki katı kadar küçük kâğıt
            elde edin.
          ○  Öğrencilere bu etkinlikte sınıf içindeki davranışlardan bahsedeceğinizi söyleyerek etkinli-
            ğe başlayın.

          ○  Tahtaya büyük harflerle VESTİYER yazın ve şu soruyu sorun:

               Vestiyerin ne olduğunu bilen var mı? (Yanıtları alın.) Sizlerin de ifade ettiği gibi vestiyer, otel, lokanta gibi
            yerlerde veya evlerde şapka, palto, pardösü gibi eşyayı bırakmak ve korumak için ayrılmış yerdir, askılık da
            diyebiliriz.

          ○  Öğrencilere soru sormaya devam edin:


               “Sabah sınıfa geldiğimizde ilk olarak ne yaparız? (Yanıtları alın.) Kabanımızı, paltomuzu, ceketimizi çıkarıp ves-
            tiyere ya da askılığa asarız değil mi? Peki ya eve gittiğimizde? Yine aynı şekilde kabanımızı, paltomuzu çıkarır
            askılığa asar içeri öyle gireriz. Neden yaparız bunu? (Yanıtları alın.) Çünkü içerisi sıcaktır ve onlara ihtiyacımız
            yoktur. Onlar olmadan içeride daha rahat ederiz.



               İşte ders sırasında da ihtiyacımızın olmadığı davranışlar, özellikler, alışkanlıklar ya da duygular vardır. Onlar
            olmadan dersi daha iyi dinler, daha başarılı oluruz. Peki sizce bunlar nelerdir? (Yanıtları alın.) Yanımızdakiyle
            konuşma, hayallere dalma, ‘Başarısız olacağım’ kaygısı, ‘Ben nasıl olsa anlamam’ düşüncesi, evde canınızı
            sıkan bir durum bunlara örnek olabilir değil mi?

          ○  Her öğrencinize iki parça kâğıt dağıtarak şu yönergeyi verin:


               “Şimdi size küçük kâğıtlar dağıtacağım. Neleri vestiyerde bırakmak istediğinizi düşünün ve bu kâğıtlara yazın.
            Daha fazla kâğıda ihtiyacı olan varsa söylesin. İyice düşünün, sınıfa girerken neleri dışarıda bırakmak istiyor-
            sunuz? (Öğrencilerin düşünmeleri ve yazmaları için zaman verin.)








                                                                     103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110