Page 101 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 101

9. BÜYÜK RESME BAKMAK                               40 dk.

                 Öğrencilerin bireysel farklılıkları kavramasını sağlamak
          Amaç
                 Öğrencilerin bireysel farklılıkları kabul etmesini sağlamak
          Malzeme Öğrenci sayısı kadar farklı renklerde boya kalemi ve büyük resim kağıtları


          ○  Öğrencilerin oturdukları yerden göremeyecekleri (öğretmen masası gibi) bir yere büyükçe
            bir resim kağıdı koyun.
          ○  Kağıdın yanına renkli boya kalemlerini dizin.
          ○  Öğrencilere birlikte resim yapacağınızı söyleyin ve aşağıdaki yönergeyi verin.


               Şimdi hep birlikte bir resim çizeceğiz. Herkes sırayla bu resim kağıdının olduğu masaya gelecek ve kağıda
            istediği bir figür çizecek. Bunlar güneş, ev, bulut, kitap gibi figürler olabilir. Tamamen size kalmış. Ancak sizden
            önce çizilenlerle oluşan resme uyumlu bir figür çizmeniz gerekiyor. Yani, sıra size geldiğinde çizeceğiniz figürle
            gördüğünüz resim arasında bir bağlantı olmalı. Anlaştıysak, ilk figürü ben çiziyorum.

          ○  İlk figürü çizin ve sırayla öğrencileri resim kağıdının yanına çağırın.
          ○  Sırası gelen öğrenciye en fazla yarım dakika kadar süre verin.

          ○  Diğer öğrencilerin onun ne çizdiğini görmediğinden emin olun.
          ○  En son sıradaki öğrenci gelip resme kendi figürünü ekledikten sonra etkinliğin uygulama
            kısmını bitirin.
          ○  Oluşan resmi öğrencilerle paylaşmadan önce aşağıdaki açıklamayı yapın:


               Biraz önce herkes sırayla geldi ve resimle uyumlu olmak şartıyla kendi figürünü çizdi. Hep beraber oluşturdu-
            ğumuz bu büyük resmi şimdi sizinle paylaşmak istiyorum. Hazır mısınız?

          ○  Resmi tüm öğrencilere gösterin.

          ○  Gülüşmeler veya konuşmalar olabilir. Buna izin verin.
          ○  Daha sonra aşağıdaki açıklamayı yaparak bireysel farklılıklarımızla bir bütün olabileceğimi-
            ze yönelik öğrencilerle tartışma gerçekleştirin:


               Bu etkinlikte her biriniz farklı bir figür eklemesine rağmen bir bütün olarak resim oluştu. Resim hem bir bü-
            tündür hem de her bir bireysel figürü taşımaktadır. Tıpkı bu resimdeki gibi burada da hepimiz farklıyız ancak
            aynı zamanda bir arada yaşayan kişiler olarak bir bütünüz. Hepimizin farklı katkıları bu resmi zenginleştirdi.
            Kültürümüz, cinsiyetimiz, geldiğimiz yer, zevklerimiz, düşüncelerimiz farklı olsa bile bunlar bizi zenginleştire-
            bilir. Sizce farklılıklarımıza rağmen bir arada nasıl yaşayabiliriz? Bunun için nelere dikkat etmek gerekir?











                                                                     99
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106