Page 96 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 96
6. KADEMELİ İLETİŞİM 40 dk.
Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmek
Amaç
Öğrencilerin kullandıkları iletişim biçimlerinin farkına varmalarını sağlamak
Malzeme -
○ Öğrencileri ikişerli gruplara ayırın.
○ Onlara iletişimle ilgili bir oyun oynayacağınızı söyleyin.
○ Aşağıdaki yönergeyi verin:
“Birazdan yanınızdaki arkadaşınızla sohbet edeceksiniz. Yalnız bu sohbette iletişiminiz kısıtlı olacak. Sohbet
ederken size bazı kısıtlamalar getireceğim. Ardından adım adım bu kısıtlamaları kaldıracağım. Üç adımımız
olacak.”
○ Aşağıdaki adımları açıklayın:
• 1. Adım (sadece yüz ve baş hareketleri): Öğrenciler, sadece baş ve yüz hareketlerini
kullanarak iletişime geçmeye başlar. Ses kullanımına bu aşamada izin verilmez.
• 2. Adım (Kollar ve gövde dahil): Öğrenciler artık kollarını ve gövdelerini de kullanabi-
lirler.
• 3. Adım (Ses de eklenir): Öğrenciler, hem vücutlarını kullanarak hem de sesli olarak
iletişime geçebilirler.
○ Geçişleri ‘1. Adım’, ‘2. Adım’ diyerek sözlü ya da alkış yardımıyla sesli olarak işaretleyebilir-
siniz.
○ Her adımda iki dakika sohbet etmelerini isteyin.
○ Özellikle ilk iki adımda zorlanacaklardır.
○ Son adımda konuşmalarını dinlemeye çalışın.
○ Her adımda iletişim gerçekleştikten sonra, grup üyelerini değiştirerek uygulamayı tekrarla-
yın.
○ İkinci uygulamadan sonra değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.
94