Page 96 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 96

6. KADEMELİ İLETİŞİM                                40 dk.

                 Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmek
          Amaç
                 Öğrencilerin kullandıkları iletişim biçimlerinin farkına varmalarını sağlamak
          Malzeme -


          ○  Öğrencileri ikişerli gruplara ayırın.
          ○  Onlara iletişimle ilgili bir oyun oynayacağınızı söyleyin.
          ○  Aşağıdaki yönergeyi verin:


               “Birazdan yanınızdaki arkadaşınızla sohbet edeceksiniz. Yalnız bu sohbette iletişiminiz kısıtlı olacak. Sohbet
            ederken size bazı kısıtlamalar getireceğim. Ardından adım adım bu kısıtlamaları kaldıracağım. Üç adımımız
            olacak.”

          ○  Aşağıdaki adımları açıklayın:

            •  1. Adım (sadece yüz ve baş hareketleri): Öğrenciler, sadece baş ve yüz hareketlerini
               kullanarak iletişime geçmeye başlar. Ses kullanımına bu aşamada izin verilmez.
            •  2. Adım (Kollar ve gövde dahil): Öğrenciler artık kollarını ve gövdelerini de kullanabi-
               lirler.
            •  3. Adım (Ses de eklenir): Öğrenciler, hem vücutlarını kullanarak hem de sesli olarak
               iletişime geçebilirler.

          ○  Geçişleri ‘1. Adım’, ‘2. Adım’ diyerek sözlü ya da alkış yardımıyla sesli olarak işaretleyebilir-
            siniz.
          ○  Her adımda iki dakika sohbet etmelerini isteyin.

          ○  Özellikle ilk iki adımda zorlanacaklardır.
          ○  Son adımda konuşmalarını dinlemeye çalışın.
          ○  Her adımda iletişim gerçekleştikten sonra, grup üyelerini değiştirerek uygulamayı tekrarla-
            yın.
          ○  İkinci uygulamadan sonra değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.



















          94
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101