Page 99 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 99

8. EN UZUN EN KISA ÇİZGİ                            40 dk.

                 Öğrencilerin bireysel farklılıkları kabul etmesini ve bu farklılıklara saygı gösterme-
          Amaç
                 sini sağlamak
          Malzeme -


          ○  Öğrencilere üç gruba ayrılmalarını söyleyin.
          ○  Gruplardan kendileri için bir grup ismi belirlemelerini isteyin.
          ○  İsimler belirlendikten sonra bunları tüm sınıfa duyurun.
          ○  Aşağıdaki yönergeyi verin:


               Şimdi her grup, gruptaki bütün üyeleri kullanarak mümkün olan en kısa çizgiyi oluşturmaya çalışacak. Bu
            çizgiyi yalnızca vücutlarınızı veya uzuvlarınızı kullanarak oluşturabilirsiniz.

          ○  Gruplara 10 dakika süre verin.
          ○  Etkinlik sonunda herkesin çözüm yöntemini dinleyin ve göstermesini isteyin.


             Öğretmene Not
             Olabilecek en olası model herkesin küçük parmaklarının yan yana konulmasıyla oluşturulabilir.

          ○  Ardından, etkinliğin ikinci aşamasına geçin.
          ○  İkinci aşamayı başlatmak için aşağıdaki yönergeyi verin:


               Şimdi her grup, gruptaki bütün üyeleri kullanarak mümkün olan en kısa çizgiyi oluşturmaya çalışacak. Bu
            çizgiyi yalnızca vücutlarınızı veya uzuvlarınızı kullanarak oluşturabilirsiniz.

          ○  Öğrenciler grup içerisinde tartışırken her gruptan birer gönüllü seçin.

          ○  Gönüllü seçtiğiniz öğrencilerden, birincisinin ellerini, ikincisinin gözlerini, üçüncüsünün ise
            ayaklarını bağlayın.
          ○  Bunu mümkün olduğunca herkese duyurmadan grup üyeleri uzun çizgiyi oluşturmak için
            etrafla ilgilenirken yapmaya çalışın.
          ○  Etkinlik boyunca grupların en kısa ve en uzun çizgileri nasıl oluşturmaya çalıştıklarını göz-
            lemleyin.














                                                                      97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104