Page 99 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 99
8. EN UZUN EN KISA ÇİZGİ 40 dk.
Öğrencilerin bireysel farklılıkları kabul etmesini ve bu farklılıklara saygı gösterme-
Amaç
sini sağlamak
Malzeme -
○ Öğrencilere üç gruba ayrılmalarını söyleyin.
○ Gruplardan kendileri için bir grup ismi belirlemelerini isteyin.
○ İsimler belirlendikten sonra bunları tüm sınıfa duyurun.
○ Aşağıdaki yönergeyi verin:
Şimdi her grup, gruptaki bütün üyeleri kullanarak mümkün olan en kısa çizgiyi oluşturmaya çalışacak. Bu
çizgiyi yalnızca vücutlarınızı veya uzuvlarınızı kullanarak oluşturabilirsiniz.
○ Gruplara 10 dakika süre verin.
○ Etkinlik sonunda herkesin çözüm yöntemini dinleyin ve göstermesini isteyin.
Öğretmene Not
Olabilecek en olası model herkesin küçük parmaklarının yan yana konulmasıyla oluşturulabilir.
○ Ardından, etkinliğin ikinci aşamasına geçin.
○ İkinci aşamayı başlatmak için aşağıdaki yönergeyi verin:
Şimdi her grup, gruptaki bütün üyeleri kullanarak mümkün olan en kısa çizgiyi oluşturmaya çalışacak. Bu
çizgiyi yalnızca vücutlarınızı veya uzuvlarınızı kullanarak oluşturabilirsiniz.
○ Öğrenciler grup içerisinde tartışırken her gruptan birer gönüllü seçin.
○ Gönüllü seçtiğiniz öğrencilerden, birincisinin ellerini, ikincisinin gözlerini, üçüncüsünün ise
ayaklarını bağlayın.
○ Bunu mümkün olduğunca herkese duyurmadan grup üyeleri uzun çizgiyi oluşturmak için
etrafla ilgilenirken yapmaya çalışın.
○ Etkinlik boyunca grupların en kısa ve en uzun çizgileri nasıl oluşturmaya çalıştıklarını göz-
lemleyin.
97