Page 98 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 98

7. BİZİM ESERİMİZ                                   40 dk.

          Amaç   Öğrencilerin farklı kültürel/bireysel özellikleri kabul etmelerini sağlamak
          Malzeme Renkli kağıtlar, karton, makas, alüminyum folyo, pipet, gazoz kapağı, yapıştırıcı vb.


          ○  Öğrencileri 4 veya 5’er kişilik gruplara ayırın.
          ○  Her gruba eşit miktarda malzeme dağıtın.

          ○  Aşağıdaki yönergeyi verin:

               “Sizlere dağıtılan malzemeleri grup olarak istediğiniz gibi kullanıp bir maket yapmanızı istiyorum. Unutmayın!
            İstediğiniz şekilde bir maket yapmakta özgürsünüz.”


          ○  Gruplara maketlerini yapmaları için 10 dakika zaman verin.
          ○  Maketler yapılırken mümkünse fonda müzik çalabilirsiniz.
          ○  Her öğrencinin maket yapım sürecine katıldığından emin olun.
          ○  Maketler tamamlandıktan sonra grupların yaptıkları maketleri sergileyerek diğer öğrenci-
            lerle paylaşmalarını sağlayın.
          ○  Tüm maketler sergilendikten sonra değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.


             Öğretmene Not
             Etkinliği değerlendirirken birbirlerinden farklı nesnelerin bir araya gelerek bir bütün oluşturduğu-
             na ancak her bir nesnenin farklı olan özelliğinin yine korunduğuna dikkat çekerek farklılıklarımızı
             koruyarak uyum içerisinde bir bütün olabileceğimize yönelik farkındalık oluşturmaya çalışın.



              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Birlikte bir şey üretirken neler hissettiniz?
              Maketinizi şekillendirirken ortak kararları nasıl aldınız?
              Maketinize bir isim vermeniz gerekse hangi ismi verirdiniz? Neden?
              Maketinizde çok farklı nesneler var ama bir bütün haline geldiler. Ancak yine de her nesne
              kendi özelliğini koruyor. Bu size neler hatırlatıyor?
















          96
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103