Page 93 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 93

5. ÇİZ ÇİZEBİLİRSEN                                 40 dk.

                 Öğrencilerin iletişimde etkili olan sözlü ve sözsüz iletişim unsurlarının önemini
          Amaç
                 kavramasını sağlamak
          Malzeme Öğrenci sayısı kadar kağıt ve kalem



             Öğretmene Not
             Bu etkinliğin uygulanmasında okul psikolojik danışmanından destek almanız faydalı olacaktır.
             Görme ve/veya ellerini kullanma konusunda güçlüğü olan öğrenci varsa etkinliği bu öğrencinin
             katılabileceği şekilde uyarlamanız gerekecektir. Bunun için okulun rehberlik servisine de danışa-
             rak ekte yer alan “Özel Gereksinim Duyan Öğrencilere Göre Yapılabilecek Düzenlemeler”e ilişkin
             öneriler listesini inceleyiniz.


          ○  Öğrencilerden bir gönüllü seçin ve gönüllü öğrenciyi sınıfın önüne çağırın.
          ○  Diğer öğrencilere birer boş kağıt ve kalem verin.
          ○  Gönüllü öğrenciden sınıfa arkasını dönmesini isteyerek etkinliğin sonundaki çalışma kağı-
            dını verin.
          ○  Aşağıdaki yönergeyi verin:


               “Sizinle bir oyun oynayacağız. Adı Çiz Çizebilirsen. Şimdi gönüllü olan bu arkadaşa ben çeşitli şekillerden
            oluşan bir çizim verdim. O size bu çizimi anlatacak ve sizde önünüzdeki kağıtlara çizeceksiniz. Ancak bazı
            kurallarımız var.
            1.  Gönüllü arkadaşın arkası dönük olacak ve el kol hareketleri kullanmayacak.
            2.  Şekli tarif ettiği kağıdı size göstermeyecek.
            3.  Şekli normal bir ses tonuyla, ses tonunu değiştirmeden tarif edecek.
            4.  Şekli tarif ederken kullandığı cümleyi bir kere söyleyecek. Yani aynı noktayı bir daha tarif etmeyecek.
            5.  Siz bu sırada ona soru sormayacaksınız. Sizin sorularınıza, veya “dur” “tekrar et” gibi isteklerinize yanıt
               vermeyecek.”

          ○  Gönüllü öğrenciden arkası dönük olarak, çizim kağıdını gruba göstermeden, şekli tarif et-
            mesini isteyin.

          ○  Öğrencilerin çizimlerinin bitmesini bekleyin.
          ○  Tüm öğrenciler bitirince, öğrencilerden kağıtlarını kaldırmasını isteyin. Sonra gönüllü öğ-
            renciden tarif ettiği kağıdı sınıfa doğru çevirmesini isteyin. Aşağıdaki sorularla devam edin.


               “Gördüğünüz gibi şekil çok fazla karmaşık değildi. Ancak çizimleriniz çok benzememiş. Neden böyle oldu sizce?
            Nasıl olsa farklı olurdu?”

          ○  Öğrencilerin yanıtlarını alın. Öğrencilerden gelen yanıtlara göre aşağıdaki açıklamayı ya-
            pın.





                                                                      91
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98