Page 88 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 88

3. NE YAPACAĞIMI BİLİYORUM                          40 dk.

                 Öğrencilerin birbirlerini incitecek davranışların farkına varmalarını sağlamak
          Amaç   Öğrencilerin istenmeyen davranışlara maruz kalınca yapması gerekenleri öğren-
                 mesini sağlamak
          Malzeme Senaryo sayfasının çıktısı




              Bu etkinliği pansiyon için geliştirilen senaryoları (Senaryo Sayfası-2) kullanarak pansiyonda
              uygulayabilirsiniz. Eğer sizin pansiyonunuzda sıklıkla karşılaştığınız bir olumsuz olay varsa
              senaryoları güncelleyebilirsiniz.


          ○  Oturumdan önce senaryo sayfasının bir çıktısını alın ve senaryoları keserek birbirinden ayı-
            rın.


             Öğretmene Not
             Senaryo sayfalarına yer alan örnek olaylardaki isimlerle benzer isme sahip öğrenci/leriniz varsa
             örnek olaylardaki isimleri değiştirin.

          ○  Öğrencilere bu oturumda bizi inciten davranışlar hakkında konuşacağınızı söyleyin ve ko-
            nuya şöyle başlayın:


               ”Bazen arkadaşlarımızın ya da bizden yaşça ya da fiziksel olarak büyük bazı öğrencilerin yaptığı davranışlar ya
            da söyledikleri sözler bizi incitebilir ya da korkutabilir. Özellikle bunu sık yaptıklarında korkumuz artabilir. Bu
            davranışlara kim örnek vermek ister?

          ○  Yanıtları tahtaya yazın. Şu davranışların konuşulduğundan emin olun:
            • Alay etmek,
            • Lakap takmak
            • Küçük düşürmek,

            • İtip kakmak,
            • Arkadaş grubuna almamak,
            • Bir kişi hakkında dedikodu etmek, iftira atmak
            • Karşıdakini tehdit etmek, korkutmak

            • Karşıdakinin korkacağını bile bile bazı davranışlarda bulunmak,
            • İstemediği bir şeyi yapmaya zorlamak,
            • İzni ya da arzusu dışında bir kişinin eşyasını almak,
            • Eşyalara zarar vermek.




          86
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93