Page 83 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 83

1. BEKLENTİLERİMİZ - ENDİŞELERİMİZ                  40 dk.

                 Öğrencilerin okula ilişkin beklentilerinin ve endişelerinin farkına varmasını sağ-
          Amaç   lamak
                 Endişelere çözüm önerileri getirebilmek
          Malzeme Tahta kalemi, 3 renkte yapışkan not kâğıdı (post-it)




             Öğretmene Not
             Hazırlık ve 9. sınıf öğrencileri liseye başlarken pek çok konuda endişe duyabilirler: “Acaba başarı-
             lı olabilecek miyim?”, “Yeni arkadaş edinebilecek miyim?”, “Alışabilecek miyim?” gibi. Ortaöğreti-
             me Uyum Programı’nda bu kaygıların ya da endişelerin dile getirilmesi ve giderilmeye çalışılması,
             hazırlık ve 9. sınıf öğrencilerinin moralli biçimde liseye başlamalarına yardım edecektir.



              Pansiyonda kalacak öğrenciler yeni bir okulun dışında yeni bir ortama daha uyum sağlamak
              zorunda oldukları için diğer öğrencilerden daha fazla ve yoğun düzeyde beklenti/endişe ya-
              şayabilirler. Bu nedenle, etkinliği pansiyonda uygulamanızın faydalı ve önemli olduğu düşü-
              nülmektedir.

          ○  Duvara üzerinde “Beklentiler” ve “Endişeler” yazan iki büyük beyaz kâğıt asın. Her katı-
            lımcıya biri sarı, biri yeşil yapışkan not kâğıtları dağıtın ve şimdilik bunların üzerine bir şey
            yazmamalarını söyleyin.
          ○  Öğrencilere şu açıklamayı yapın:


               “Bu oturumda beklentilerimizden ve endişelerimizden bahsedeceğiz. Yeni bir okula başlıyorsunuz. Sınıfınız,
            öğretmenleriniz, arkadaşlarınız, dersleriniz, her şey sizin için yeni. Beklentileriniz neler? Okulunuzdan, yöne-
            ticilerinizden, öğretmenlerinizden ve arkadaşlarınızdan neler bekliyorsunuz? Şimdi sizlerden elinizdeki yeşil
            kâğıtlara iki beklentinizi yazmanızı rica ediyorum. Bu beklentiler eğitimcilerle, öğrenme sürecinizle ya da
            kendinizle ilgili olabilir. Hangi beklentinizi yazmak istiyorsanız onu yazabilirsiniz. (Katılımcılara beklentilerini
            yazmaları için bir-iki dakika verin). Bitirenler beklentilerini “Beklentiler” kâğıdına yapıştırabilir.

          ○  Tüm katılımcılar beklentilerini yazdıktan sonra hızlıca beklentileri okuyun.


             Öğretmene Not
             Beklentiler ve endişeler karıştırılabilir. Eğer beklenti yerine endişe yazılmışsa bu kağıdı endi-
             şeler bölümüne yapıştırabilirsiniz.
             Öğrencilerin bazı beklentileri gerçekçi olmayabilir veya kontrolü sizin veya öğrencinin elinde
             olmayabilir. Bu durumda öğrencinin beklentisini geçiştirmeden, neden gerçekçi olmadığını
             veya alternatif olarak ne yapılabileceğini açıklayın.
             Örneğin: “Bir arkadaşımız devamsızlığın sorun olmamasını beklediğini söylemiş. Ancak okula
             devam etmeme gibi bir durum söz konusu değildir çünkü bu sizin eğitiminiz için çok önemlidir.”





                                                                      81
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88