Page 79 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 79

4. KURALLARIN FARKINDAYIM                           45 dk.

                 Öğrencileri, kendilerini ilgilendiren kural ve yönetmelikler konusunda bilgilendir-
          Amaç
                 mek ve farkındalığı artırmak
          Malzeme Yönetmelikler, kutu, makas, her grup için birer adet “Doğru ve Yanlış Kartı”

          ○  Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği’ni inceleyin ve sınıfınızda/pansiyonda
            öğrencilerin bilmesini gerekli gördüğünüz maddeleri seçin.
          ○  Seçtiğiniz maddeleri basitleştirin, bazı maddeleri bilerek yanlış yazın ve her maddenin so-
            nuna “Doğru mu?”, “Yanlış mı?” sorusunu ekleyin.


              Bu etkinliği pansiyonda uygulamanız durumunda ilgili yönetmelikte pansiyonla ilgili olan
              maddeleri seçin.




             Öğretmene Not
             Maddeleri seçerken, akademik ve günlük yaşama ilişkin olanları belirlemeye özen gösterin
             ve çoğunlukla ceza gerektiren kısıtlayıcı maddelere yoğunlaşmayın. Bir tane ceza gerektiren
             madde seçmişseniz, en az 3 tane diğer maddelerden seçin.
             Etkinlik yönetmeliklerle ilgili olduğu için öğrencilere sıkıcı gelmesi ve bu durumun kuralla-
             ra genellenmesi olasıdır. Bu nedenle etkinliği coşkulu ve bir yarışma tarzında sunmaya özen
             gösterin.

          ○  Öğrencilere şu açıklamayı yapın:


               “Hayatımızın her alanında yaşamımızı düzenleyen kurallar ve yönetmelikler vardır; örneğin hukuk, trafik, gör-
            gü, ahlak kuralları gibi. Okulumuzda da uymamız gereken kurallar ve yönetmelikler var. Bugün sizlerle okulda
            kullanılan çeşitli yönetmelik maddelerini inceleyeceğiz. Ama bunu bir oyunla yapacağız. Bana 2 gönüllü lazım.
            Kim olmak ister? Sonra da sizlerin 5 kişilik gruplara ayrılmanızı istiyorum. Her grup kendisine bir isim ve sözcü
            seçsin.
          ○  Gruplar isimlerini ve sözcüleri belirlerken, siz de gönüllü öğrencilere ne yapacaklarını açık-
            layın.
          ○  Grupların bulduğu isimleri tahtaya yazın ve her gruba birer tane “Doğru” ve “Yanlış” kartı
            verin.















                                                                      77
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84