Page 84 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 84

○  Öğrencilere şu açıklamayı yapın:


               Yeni bir okula gelirken bizim aynı zamanda bazı endişelerimiz de olabilir. Şimdi lütfen elinizdeki sarı kâğıtlara
            en önemli endişenizi yazar mısınız? (Katılımcılara endişelerini yazmaları için kısa bir süre verin.) Bitirenler en-
            dişelerini “Endişeler” kâğıdına yapıştırabilir. Peki, bu endişelere kimin çözüm bulmasını istiyorsunuz? (Yanıtları
            alın.) Bizler endişelerimize çözüm bulacak güçteyiz. Bunu nasıl yapacağımızı sizlere göstermemi ister misiniz?

          ○  Öğrencilerin sırayla gelerek endişelerini yazdıkları yapışkanlı notlardan her hangi birini al-
            malarını isteyin:

               “Şimdi lütfen sırayla endişelerimizi yapıştırdığımız kâğıdın önüne gelir misiniz? Buradan herkesin başka birinin
            yazdığı endişe kâğıdını almasını istiyorum. Lütfen kendi yazdığınız kâğıdı almamaya özen gösterin.”


          ○  Bu arada siz de öğrencilere pembe renkteki yapışkan not kâğıtlarını dağıtın ve şu yönerge-
            yi verin:


               ”Şimdi lütfen önce elinizdeki kâğıtta yazan endişeyi okuyun. Orada yazan endişeye ne tür bir çözüm önere-
            bilirsiniz? Çözüm önerinizi dağıttığım pembe kağıtlara yazmanızı istiyorum.” (Katılımcılara çözüm önerilerini
            yazmaları için kısa bir süre verin.)

          ○  Öğrencilerden yazdıklarını okumalarını isteyin:


               ”Şimdi herkesten sırayla kâğıtta yazan endişeyi ve kendi çözüm önerisini okumasını istiyorum.”



             Öğretmene Not
             Bazı endişeler gerçekçi olmayabilir ve bu nedenle çözüm önerisi getirmek de zor olabilir. Bu
             durumda bu endişelerin gerçekçi olmadığını öğrencilere uygun bir dille açıklayın.
             Bazı endişelerin temelinde duygusal ve davranışsal sorunlar olabilir. Bu durumda öğrencileri
             anladığınızı belirterek, rehberlik ve psikolojik danışma servisine yönlendirin.
             Örneğin; “Bir arkadaşımız sınıfta tahtaya çıkmaktan korktuğunu belirtmiş Bence rehberlik ve
             psikolojik danışma servisimiz bu arkadaşa yardımcı olabilir. Eğer isterse bu arkadaş gün içeri-
             sine bana gelebilir veya doğrudan rehberlik ve psikolojik danışma servisinden destek alabilir.


          ○  Öğrenciler çözüm önerilerini okurken siz de bunları büyük bir kâğıda ya da tahtaya mad-
            deleyerek yazın. Tüm öneriler bittiğinde neler yazdığınızı okuyun ve değiştirmek istedikleri
            bir öneri olup olmadığını sorun:


               ”Şimdi bir bakalım neler yazmışız? Herkes bu çözüm önerilerinden memnun mu? Değiştirmek istediğiniz bir şey
            var mı? Bir endişeyi gidermek için birden çok çözüm önerisi olabildiğini gördük, değil mi?”








          82
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89