Page 89 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 89
Bu davranışların hepsi bizi kırar, üzer ya da korkutur. Kendimize olan güvenimizin zedelenmesine neden olur.
○ Öğrencileri üç gruba ayırın ve her gruba bir senaryo vererek şu yönergeyi verin:
“Şimdi üç gruba ayrılmanızı istiyorum. Her gruba bir hikâye vereceğim. Hikâyeyi okuyun ve bu hikâyeye olumlu
bir son yazın. Daha sonra, her grup buraya çıkıp, bu olayı ve yazdığı sonu canlandıracak. Anlaştık mı? (Gruplara
çalışmaları için 15 dakika verin.)
○ Canlandırma yapmak üzere grupları davet edin ve her grubun canlandırmasından sonra şu
so-ruları tartışın:
• Bu durumda siz olsaydınız neler hissederdiniz?
• Eğer sorun devam etseydi hikâyenin kahramanı neler yapabilirdi?
Öğretmene Not
Öğrencilerin hikayeleri tamamlarken olumlu ve gerçekçi bir sonla bitirmelerini sağlayın. Etkinlik
sırasında gruplar arasında dolaşarak öğrencilere rehberlik edin.
○ Değerlendirme sorularını tartışarak etkinliği bitirin.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Neler öğrendiniz? Etkinliğe ilişkin duygu ve düşüncelerinizi paylaşmak ister misiniz?
Yardım istemek konusunda ne düşünüyorsunuz? Senaryolardaki durumlarda siz nasıl davranırdı-
nız?
Öğretmene Not
Bu etkinlik için okul rehber öğretmeninizden destek alarak zorbalık olayları ile nasıl başa çıkıla-
bileceği konusunda bilgi edinin.
87