Page 92 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 92

4. ANLAT BAKALIM                                    40 dk.

          Amaç   Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak
          Malzeme Bir torba ve öğrenci sayısı kadar kağıt ve kalem


          ○  Öğrencilere birer boş kağıt verin ve her öğrenciden bir nesne çizmesini ya da nesnenin
            adını yazmasını isteyin.
          ○  Öğrencilerin nesneleri yazdıkları veya çizdikleri kağıtları bir torbada toplayın.
          ○  Her öğrenciden torbadan bir kağıt çekmesini isteyin.
          ○  Öğrencilere çektikleri kağıtlardaki nesneleri konuşmadan, hareketlerle ve beden diliyle
            diğer öğrencilere anlatmalarını söyleyin.
          ○  Diğer öğrencilerden anlatılan nesneyi tahmin etmelerini isteyin.
          ○  Tüm öğrenciler ellerinde bulunan kağıtlardaki nesneleri anlattıktan sonra etkinliği sonlan-
            dırın.


             Öğretmene Not
             Etkinliği değerlendirirken, doğru ve etkili bir iletişimin sözcüklerin yanı sıra jestler, mimikler, yani
             beden diliyle de kurulabileceğini hatırlatın. İnsanlar farklı diller ve kültürlere sahip olsalar da,
             iletişim kurabilmelerinin mümkün olduğunu vurgulayın. Öğrencilerin konuşmadan anlaşabildik-
             leri durumları olumlu geribildirimle destekleyerek farklı özelliklere sahip öğrencileri birbirleriyle
             iletişim kurabilmeleri için cesaretlendirin.



              DEĞERLENDİRME SORULARI

              Sözsüz iletişim kurmak kendinizi nasıl hissettirdi?
              Sözel olarak ifade edilmeyen nesneleri tahmin etmek zor muydu?
              Bu zorluklara karşın, nasıl tahmin edebildiniz?
























          90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97