Page 92 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 92
4. ANLAT BAKALIM 40 dk.
Amaç Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak
Malzeme Bir torba ve öğrenci sayısı kadar kağıt ve kalem
○ Öğrencilere birer boş kağıt verin ve her öğrenciden bir nesne çizmesini ya da nesnenin
adını yazmasını isteyin.
○ Öğrencilerin nesneleri yazdıkları veya çizdikleri kağıtları bir torbada toplayın.
○ Her öğrenciden torbadan bir kağıt çekmesini isteyin.
○ Öğrencilere çektikleri kağıtlardaki nesneleri konuşmadan, hareketlerle ve beden diliyle
diğer öğrencilere anlatmalarını söyleyin.
○ Diğer öğrencilerden anlatılan nesneyi tahmin etmelerini isteyin.
○ Tüm öğrenciler ellerinde bulunan kağıtlardaki nesneleri anlattıktan sonra etkinliği sonlan-
dırın.
Öğretmene Not
Etkinliği değerlendirirken, doğru ve etkili bir iletişimin sözcüklerin yanı sıra jestler, mimikler, yani
beden diliyle de kurulabileceğini hatırlatın. İnsanlar farklı diller ve kültürlere sahip olsalar da,
iletişim kurabilmelerinin mümkün olduğunu vurgulayın. Öğrencilerin konuşmadan anlaşabildik-
leri durumları olumlu geribildirimle destekleyerek farklı özelliklere sahip öğrencileri birbirleriyle
iletişim kurabilmeleri için cesaretlendirin.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Sözsüz iletişim kurmak kendinizi nasıl hissettirdi?
Sözel olarak ifade edilmeyen nesneleri tahmin etmek zor muydu?
Bu zorluklara karşın, nasıl tahmin edebildiniz?
90