Page 78 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 78

3. ÖDÜLLER VE CEZALAR CEZALAR                       45 dk.

                 Öğrencileri Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliğinde ödül ve yaptı-
                 rımlara ilişkin bölüm hakkında bilgilendirmek (Burada örnek olmak üzere sadece
          Amaç
                 ödül ve cezalarla ilgili bölüm seçilmiştir. Gerekli gördüğünüz diğer bölümleri aynı
                 etkinliği farklı zamanlarda uygulayarak ele alabilirsiniz.)
                 Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği’nin ilgili bölümü, kâğıt/kalem,
          Malzeme
                 makas, mavi ve kırmızı karton

          ○  Dersten önce ilgili yönetmeliğin önemli maddelerini mümkün olduğunca basitleştirerek
            olumlu davranışları mavi; disiplin cezası gerektiren davranışları da kırmızı kartlara yazın.
          ○  “Haklarımız ve Sorumluklarımız” etkinliğinde olduğu gibi sınıfı ikiye bölün ve öğrencilere
            sessiz film yöntemiyle hangi davranışlarımızın ödül, hangi davranışlarımızın yaptırım geti-
            receği konusunda konuşacağınızı söyleyin:


               “Bu oturumda okul içinde hangi davranışlarımızın ödül, hangi davranışlarımızın yaptırım getireceğine ilişkin
            konuşacağız. Ama bunu sessiz film oynayarak yapacağız. Sessiz film nasıl oynanıyor, anlatmak isteyen var mı?
            (Yanıtları alın.) Sessiz filmde, anlatmak istediğimiz şeyi hiç konuşmadan sadece hareketlerle ve mimiklerle
            anlatıyoruz. Burada da karşı grubun bize gösterdiği kartta yazan olumlu ya da olumsuz davranışı kendi grubu-
            muza konuşmadan anlatmaya çalışacağız. Bilen grup 1 puan alır. Eğer grup bir de karşılığı olan ödülü ve cezayı
            da tahmin ederse 1 puan daha alır”.


          ○  “Gruplar tüm kartları anlattıktan sonra oyunu bitirin ve öğrencilere bu oyunu zaman zaman
            tekrar oynayacağınızı belirtin. (Okul başladıktan sonra bir ay içinde yönetmeliğin gerekli
            gördüğünüz diğer bölümlerini ve okul kurallarını da aynı şekilde işleyin.)


              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Etkinlikte yaptırımla karşılaşan olumsuz davranışları hatırlıyor musunuz?
              Ödül alan olumlu davranışları hatırlıyor musunuz?
              Sizce yaptırımlar ve ödüller ne işe yarar?
              Etkinlikte hangi maddeler dikkatinizi çekti ve ona göre davranışlarınızı düzenlemek için neler
              yapabilirsiniz?



             Öğretmene Not
             Bu etkinliğe alternatif olarak bir sonraki sayfada yer alan “Kuralların Farkındayım” etkinliğini
             de uygulayabilirsiniz.











          76
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83