Page 107 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 107

2. ZAMAN YÖNETİMİ 1                                 40 dk.

          Amaç   Öğrencilerin zamanlarını etkili kullanma stratejilerini öğrenmelerini sağlamak
          Malzeme Katılımcı sayısı kadar ‘Nasıl Planlarım?’ uygulama kağıdı





             Öğretmene Not
             Zaman yönetimi öğrenilebilen bir beceridir. Öğrencilerin zamanın çok önemli bir kaynak oldu-
             ğunu, tekrarlanamayacağını, saklanamayacağını, boşa giden zamanı geri getiremeyeceklerini
             bilmeleri gerekir. Böylece günlük yaşamlarında ve eğitimleri boyunca zamanlarını planlamayı
             öğrenebilirler. Bu da gerek eğitim yaşamlarında gerekse de özel hayatlarında daha fazla başarı
             ve doyum getirir.



              Bu etkinliği pansiyonda öğrencilerin zamanlarını etkili kullanabilmelerine destek olmak amacıyla
              “Nasıl Planlarım” sayfasının pansiyon için hazırlanan bölümünü kullanabilirsiniz. Kullanmaya karar
              vermeniz durumunda bağlı olduğunuz okulda gerçekleştirilen “Ortaöğretime Uyum Programı”nda
              bu etkinliğin kullanılıp kullanılmadığını belirleyiniz. Tekrarlamak öğrenciler için sıkıcı olabilir.


          ○  Öğrencilere bu etkinlikte zaman yönetimi hakkında konuşacağınızı söyleyin ve şu soruyu
            sorarak oturuma başlayın:  1


               “Zamanı iyi kullanmak bizim için neden önemli?” (Yanıtları alın.) Zamanı etkili bir biçimde kullanmak bizim
            için çok önemli çünkü zaman tükenen ve yerine koyamadığımız bir şey. Eğer biz zamanımızı iyi kullanmazsak
            bu zaman boşa gider ve boşa giden zamanı da geri getiremeyiz. Zamanı nasıl kullanacağımızı bilmezsek ne
            bizden beklenen sorumlulukları yerine getirebilir ne de istediklerimizi yapabiliriz. ‘Onu mu yapsam, bunu mu
            yapsam?’ diye düşünürken zaman akıp gider ve sonuçta biz bir şey yapmadan o zamanı geçirmiş oluruz. Diğer
            yandan zamanımızı etkin bir biçimde kullanırsak hem sorumluluklarımızı yerine getirebilir hem de istedikleri-
            mizi yapabiliriz.

          ○  Öğrencilerin her birine uygulama kâğıdını dağıtın ve şu açıklamayı yapın:


               “Gördüğünüz gibi burada sizden istenen bazı görevler var. Bu görevleri hangi öncelikte, ne kadar sürede ve
            nasıl yapacağınızı yazmanızı istiyorum.” (Öğrencilere çalışmaları için 10 dakika verin.)

          ○  Bitirdiklerinde gönüllü olan öğrencilerin çalışmalarını paylaşmalarına izin verin.











          1 Bu etkinlik, West Virginia Department of Education, StudentAdvisement Program isimli kaynaktan alınarak uyarlanmıştır.


                                                                     105
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112