Page 116 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 116
4. İSTASYON 40- 50 dk.
Amaç Verimli ders çalışmak için yapılması ve yapılmaması gerekenleri kavramak
Malzeme Karton, kalın uçlu kalem ve makas
Bu etkinliği pansiyonda öğrencilerin verimli ders çalışmalarına destek olmak amacıyla da
uygulayabilirsiniz.
○ Etkinlikten önce verimli ders çalışmanın kuralları/yolları ve yapılmaması gerekenleri birer
cümle halinde kolayca okunacak büyüklükte kâğıtlara yazın. Verimli ders çalışma yöntem-
leriyle ilgili örnek aşağıda verilmiştir. Siz bu örnekleri daha da genişletebilirsiniz. Dilerseniz
bilgisayarda yazıp çıktı da alabilirsiniz. Bilgisayarda yazacaksanız harflerin 36 font büyük-
lüğünde olmaları yeterlidir. Daha sonra bu cümleleri keserek sözcüklere bölün ve her bir
sözcüğü bir kartona yapıştırarak sözcük kartları elde edin.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1. MÜMKÜN OLDUĞUNCA HER GÜN AYNI SAATTE DERS ÇALIŞIN.
2. ARALIKLI OLARAK DERS ÇALIŞIN VE 45-50 DK. ÇALIŞTIKTAN SONRA 10 DK. ARA VERİN.
3. MASADA OTURARAK DERS ÇALIŞIN.
4. SAYISAL VE SÖZEL DERSLERİ ARALIKLI OLARAK ÇALIŞIN.
5. HER KONUDAN SONRA TEKRAR EDİN.
6. DERS ÇALIŞIRKEN MÜZİK DİNLEMEYİN VE TELEVİZYON İZLEMEYİN.
7. YATARAK DERS ÇALIŞMAYIN.
8. ÇALIŞMA ODANIZIN DIŞINDA BİR YERDE DERS ÇALIŞMAYIN.
9. ÇALIŞMA ODANIZDA VEYA MASANIZDA DİKKATİNİZİ DAĞITACAK NESNELER OLMASIN.
10. YUMUŞAK VE RAHAT BİR KOLTUKTA VEYA UZANARAK DERS ÇALIŞMAYIN.
○ Öğrencilere etkinliğin bu bölümünde verimli ders çalışmak için yapılması ve yapılmaması
gereken noktalara ilişkin konuşacağınızı söyleyin. Öğrencilerin yardımıyla masaları ikişer
ikişer birleştirin ve bunların sizin istasyonlarınız olduğunu açıklayın. İstasyon sayısı grup
sayısından daha fazla olabilir.
○ Her istasyonun üzerine ders çalışmanın farklı bir kuralını ve yapılmaması gereken bir dav-
ranışı oluşturacak sözcükleri koyduğunuzdan emin olun. Karışıklık yaratmak için ilgisiz ke-
limeleri de desteye ekleyebilirsiniz. Öğrencilerden üç kişilik gruplara ayrılmalarını isteyin
ve şu yönergeyi verin:
114