Page 122 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 122
7. BASAMAKLARI ÇIKIYORUM 40 dk.
Amaç Öğrencilerin hedef belirlemenin önemini kavramalarını sağlamak
Malzeme Öğrenci sayısı kadar “Hedef Merdiveni” sayfası
Bu etkinliği pansiyonda kalan öğrencilerinize hedef belirlemelerine ve pansiyonda geçirdik-
leri süreyi etkili kullanmalarına yardımcı olmak amacıyla uygulayabilirsiniz.
○ Öğrencilere bu etkinlikte hedeflere ilişkin konuşacağınızı söyleyin.
○ Öğrencilere şu yönergeyi verin:
”Şimdi arkanıza yaslanın ve en rahat halinizle oturmaya çalışın. Gözlerinizi kapatın, elleriniz ve ayaklarınızı
rahat bırakın. Burnunuzdan derin derin nefes alın ve karnınızı bir balon gibi şişirin. Nefesinizi tutun ve bir süre
sonra verin. Bunu bir kere daha deneyin. Şimdi normal bir şekilde nefes alın ve dönem sonunu düşünün. Bu
dönemin nasıl geçmesini isterdiniz? Bunu hayal edin. (Bir süre bekleyin.) Şimdi yıl sonunu hayal edin. Lisedeki
ilk yılınız bitmiş. Sizin için nasıl bir yıl geçti ve o an neler yaşıyorsunuz? (Bir süre bekleyin.) Son olarak liseyi
bitirdiğinizi hayal edin. Dört yıl (hazırlık sınıfı olan okullar için 5 yıl) sizin için nasıl geçti ve şu an neredesiniz?
Üniversite sınavınız nasıl geçti, hangi bölümdesiniz? Bunları hayal edin. (Bir süre bekleyin.) Şimdi tekrar derin
derin nefes alın ve hazır olduğunuzda gözlerinizi açın. Peki nerelere gittiniz? Paylaşmak isteyen var mı? (Yanıt-
ları alın.)”
○ Öğrencilerin paylaşımlarını dinleyin ve kurdukları hayallere ilişkin duygularını ortaya çıkar-
maya yönelik sorular sorun.
Öğretmene Not
Öğrencilerle paylaşımlarına yönelik konuşmanız ve onların özellikle duygularını ifade etmeye
yönlendirmeniz motivasyonlarını artırmak için önemlidir.
○ Öğrencilere uygulama sayfasını dağıtın ve şu açıklamayı yapın:
“Gördüğünüz gibi burada bir merdiven var. Siz şu anda 1. basamaktasınız. Dört/Beş (Hazırlık sınıfları için beş
yıl) yıl sonunda ulaşacağınız hedefinizi en son basamağa yazın. Sizlerden istediğim bu hedefinize ulaşmak için
neler yapmanız gerektiğine karar vermeniz ve her bir basamağa bu adımları yazmanız.”
○ Öğrencilere çalışmaları için zaman verin ve gönüllü olanların paylaşmalarını sağlayın.
○ Öğrencilerinize etkili bir biçimde nasıl hedef belirlenebileceğini anlatın:
“Şimdi gelin hedef belirlemenin adımlarını gözden geçirelim. (Tahtaya yazarak açıklayın):
120