Page 123 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 123
a. Hedefimiz çok kolay ya da çok zor mu? Çok kolay ya da çok zor ulaşacağımız hedefler
bizi güdülemez. Ya çok kolay olduğu için sıkılırız ya da çok zor olduğu için başarısız
olacağız korkusuyla denemekten vazgeçeriz.
b. Hedefimiz net ve somut mu? Örneğin, ‘Başarılı olmak istiyorum.’ net ve somut bir hedef
değil. Hangi konuda başarılı olmak ve başarılı olmakla neyi kastediyoruz? ‘Ya da biraz
kilo vermek istiyorum.’ Kaç kilo? Ne kadar süre içinde? Dolayısıyla ‘biraz, birkaç, bazı,
daha iyi’ gibi belirsiz kavramlardan kaçınmamız gerekir.
c. Gelişme kaydettiğimi ve hedefime ulaştığımı nasıl anlayacağım? Net göstergeler koy-
mamız lazım. Dolayısıyla hedefinizi belirlerken ölçebileceğiniz hedefler belirlemenizde
yarar var. Örneğin, ‘Matematikten 80 ve üzeri alacağım.’ Eğer şu anki notunuz 50 ise
ve bir sonraki sınavdan 80 almışsanız bu ilerlediğinizi gösterir.
d. Hedefime ulaşmada yardıma ihtiyacım var mı? Varsa kimlerden yardım alabilirim?
○ Öğrencilerden hedef merdivenlerini yeniden incelemelerini isteyin:
“Şimdi yeniden merdiveninizi inceleyin. Bu adımlara göre yeniden yazmak, eklemek ya da düzeltmek istediği-
niz bir şey var mı? (Biraz zaman verin.) Kim paylaşmak ister?”
○ Değerlendirme sorularını tartışarak etkinliği sonlandırın.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Hedef belirlemek neden önemli?
Belirlediğimiz hedefe ulaşmaktan bizleri neler alıkoyabilir? Bunları önlemek için neler yapabiliriz?
121