Page 128 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 128
○ Öğrencilere kartlarını eşleştirmeleri için zaman verin. Herkes eşini bulduğunda öğrenciler-
den kartlarını okumalarını isteyin. Tüm kartların okunduğundan ve doğru meslek tanımları-
nın doğru görsellerle birleştiğinden emin olun. Şu soruları tartışarak devam edin:
“Sizler hangi meslekleri seçmek istiyorsunuz? (Yanıtları alın.) Peki, bu mesleğe sahip olabilmeniz için ne tür
eğitimler almanız gerekiyor? (Öğrencinin mesleğe ilişkin bilgisinin doğru olduğundan emin olun. Yanlış biliyor-
sa uygun biçimde düzeltin.) Sizce kadın ve erkek meslekleri ayrı mıdır? (Yanıtları alın.) Mesleklerin cinsiyeti
yoktur. Sadece alışmadığımız ya da daha önce görmediğimiz için yadırgarız o kadar. Kadınlar da erkekler de
istedikleri mesleği seçebilirler. Kadınların pilot olduklarını, erkeklerin hemşirelik mesleğini seçtiğini görüyo-
ruz. Belki geçmişte bunlar bize olmayacak bir şeymiş gibi geliyordu değil mi?
Öğretmene Not
Bu etkinlikte amaç öğrencilerin bir mesleğe karar vermesini sağlamak değil, değişik meslekle-
rin farklı gereklilikleri bulunduğuna, meslek seçiminin bir süreç olduğuna, mesleklere yönelik
önyargılar olabileceğine yönelik farkındalık kazandırmaktır. Bu nedenle, aşağıdaki konuları ele
almaya gayret edin:
• Her mesleğin farklı gereklilikleri vardır.
• Bireyler ilgi ve yetenekleri ölçüsünde benzeşir ya da farklılaşırlar.
• Meslek seçimi bir süreçtir ve kariyer gelişiminin bir parçasıdır.
○ Değerlendirme sorularını tartışarak etkinliği bitirin.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Yeni bir meslek hakkında bilgi edindiniz mi? Edindiyseniz, bunlar nelerdir?
Sizce doğru meslek seçimi için nelere dikkat etmek gerekir? Neye ihtiyacınız var?
Öğretmene Not
Öğrencilere eğer ilgi duyuyorlarsa istedikleri meslekleri www.iskur.gov.tr adresinden araştırabi-
leceklerini açıklayınız.
126