Page 133 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 133
○ Devamında şu yönergeyi verin:
Şimdi herkes sayfanın arkasına, bu hayale ulaşmak için yapması gerekenleri günlük, aylık, ve yıllık olarak
maddeler halinde yazsın.
Öğretmene Not
Öğrencilerle paylaşımda bulunurken mesleklerle ilgili önyargılarını ifade edebilirler (Bu mesleği
kadınlar yapamaz, bu meslek çok sıradan vb.) Bu durumda bu önyargıları gerçekçi bir biçimde
ele alınız.
Ayrıca öğrenciler tanıttıkları mesleklerle ilgili doğru olmayan bir bilgi paylaşırsa düzeltiniz.
○ Değerlendirme soruları ile etkinliği sonlandırın.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Geleceğe gitmek ve bunu mektupla anlatmak neler hissettirdi?
Bu hayale ulaşmanız için yapmanız gerekenler nelerdir?
Bu hayale ulaşmanızın önündeki engeller neler olabilir?
Öğretmene Not
Öğrencilerin değerlendirme sorularına verdikleri yanıtlarını tahtaya yazın ve bunları gözden ge-
çirmelerini söyleyin. Tahtadaki bu liste onlar için bir yol haritası olacaktır. Eğer listede eksik kal-
dığını düşündüğünüz noktalar varsa (Örneğin; disiplinli çalışmak, hayallerinin peşinden gitmek,
vazgeçmemek, gayret göstermek, bu alanda çalışan uzmanlarla görüşmek, üniversite eğitimi
almak, dil öğrenmek, kitap okumak, verimli vakit geçirmek, staj yapmak, çevre edinmek vb.)
bunları siz ekleyin.
131