Page 133 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 133

○  Devamında şu yönergeyi verin:


               Şimdi herkes sayfanın arkasına, bu hayale ulaşmak için yapması gerekenleri günlük, aylık, ve yıllık olarak
            maddeler halinde yazsın.



             Öğretmene Not
             Öğrencilerle paylaşımda bulunurken mesleklerle ilgili önyargılarını ifade edebilirler (Bu mesleği
             kadınlar yapamaz, bu meslek çok sıradan vb.) Bu durumda bu önyargıları gerçekçi bir biçimde
             ele alınız.
             Ayrıca öğrenciler tanıttıkları mesleklerle ilgili doğru olmayan bir bilgi paylaşırsa düzeltiniz.


          ○  Değerlendirme soruları ile etkinliği sonlandırın.


              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Geleceğe gitmek ve bunu mektupla anlatmak neler hissettirdi?
              Bu hayale ulaşmanız için yapmanız gerekenler nelerdir?
              Bu hayale ulaşmanızın önündeki engeller neler olabilir?



             Öğretmene Not
             Öğrencilerin değerlendirme sorularına verdikleri yanıtlarını tahtaya yazın ve bunları gözden ge-
             çirmelerini söyleyin. Tahtadaki bu liste onlar için bir yol haritası olacaktır. Eğer listede eksik kal-
             dığını düşündüğünüz noktalar varsa (Örneğin; disiplinli çalışmak, hayallerinin peşinden gitmek,
             vazgeçmemek, gayret göstermek, bu alanda çalışan uzmanlarla görüşmek, üniversite eğitimi
             almak, dil öğrenmek, kitap okumak, verimli vakit geçirmek, staj yapmak, çevre edinmek vb.)
             bunları siz ekleyin.




























                                                                     131
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138